Hirdetés

Körülményes, de szórakoztató - kipróbáltuk a Days Gone-t

|

Teljesen véletlenül akadtunk bele a Sony játékának kipróbálható verziójába, miután kiléptünk a Ghost of Tsusima előadásról. Mentünk is egy kört.

Hirdetés

Mennyire kell nehéznek lennie egy olyan játéknak, amiben tényleg az életünkért harcolunk? Elég, ha csak a világ ellenséges velünk, vagy jobb, ha a fejlesztők az irányítást is úgy oldják meg, hogy ne legyen minden túl egyszerű? Ezen gondolkodtam, miközben nagyjából száz lény rohant utánam, én meg a radial menüből próbáltam a megfelelő robbanószert kiválasztani. 

Hirdetés

A Days Gone-ban ugyanis azon túl, hogy mindenféle fertőzöttek (köztük gyerekek, amiből lesz még botrány) támadnak ránk, ügyeskednünk kell egy kicsit az irányítással is. A demóban az egyik feladatom az volt, hogy egy hatalmas, gödörbe terelt horda minden egyes tagját mozgásképtelenné tegyem. Alaposan körbejártam, megnéztem, mi robbantható, mi mozdítható (robbanással), majd nekivágtam az irtásnak. Sajnos hiába gondoltam úgy, hogy megfelelően körbezártam a vermet, a zombik (vagy nem zombik, mert a fejlesztők szerint nem azok, hiszen élnek, esznek, satöbbi) kimásztak, és nagyon gyorsan szétkaptak. A harmadik-negyedik próbálkozásnál állt mögém egy fejlesztő, és elárulta a titkot: rohanás és napalm. 

Ennek tudatában barkácsoltam napalmot, megindítottam a tömeget, és miközben néha lőttem, az L1-gyel megnyitható menüből, a robbanószerek közül elővettem a... gránátot, ami nyilván kevésbé hatékony, viszont az akció hevében nehéz pont úgy belőni a kurzort, hogy azonnal jó helyre mutasson. Nincs tehát egy gomb a gránátdobásra, ügyesnek kell lenni; egyebek mellett ezzel akarta a Bend erősíteni a kihívást. 

Amikor viszont nem ilyen heves az akció, a Days Gone-t legalább olyan jó élmény játszani, mint a The Last of Ust. Még a hordázás előtt egy olyan missziót kaptam, amiben egy garázsból kellett megszerezni egy alkatrészt, mindezt úgy, hogy a lehető legkisebb zajt csapjam, és senki ne figyeljen rám fel. A mászás, a lövöldözés, minden mechanika kiválóan működik, és annak ellenére, hogy a Bend számára azért nem a nyitott világú TPS-ek műfaja a legismertebb terep, a srácok jó munkát végeztek. A lopakodós részt követő gyors tűzharcban a fanatikusok nem voltak esetlenek, de egy lövés egy sörétessel mindbe elégnek bizonyult, ami dicséretes, hiszen félmeztelen emberek nem nagyon élnek túl egy közeli lövést egy ilyen erős stukkerből. Általában.

A demót megnézhetitek alább.

A Days Gone február 22-én jelenik meg PlayStation 4-re.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)