A THQ és a Vigil Games az Apokalipszis Négy Lovasa kalandjainak második fejezetét hozza el nekünk. A Darksiders II Death (vagyis továbbiakban csak a Halál) tetteit meséli el egy eredeti történet formájában, ami kapcsolódik az eredeti játékhoz, és az előző játék főhőse, War (Háború) is megjelenik benne. A -mondhatni - folytatásban az agilis Halál Despair (vagyis Kétségbeesés) nevű lován vágtat a megváltás útján a fény és sötétség birodalmán keresztül, hogy testvére nevét tisztára mossa. Han Randhawa, a Vigil Games művészeti vezetője a szerepjátékos felfedezés és akció mélyebb összefonódásáról beszél az alábbi exkluzív interjúban.
Milyen újdonságokat mutat az idei E3-on a Darksiders II-höz kapcsolódóan a Vigil Games?
Han Randhawa: A játékosok a játék más kazamatáinak sokkal több aspektusával ismerkedhetnek meg. Négy fő terület van. Van több kisebb terület is, de a nagyobbakból négy van. Lehetőségetek nyílik arra, hogy a Teremtő területére vessetek pillantást. Az Ulthane a Darksiders-ben került bemutatásra, ezúttal pedig sokkal többet láthattok annak csábításából. Sokkal mélyebben beleláthattok abba, hogy mi a céljuk, hogyan illenek az univerzumba, és hogy miként veszik ki részüket a Darksiders egészének történetéből. Sokat láthattok az Angelic dolgokból. A Darksiders I-ben csak egy apró részletet mutattunk az angyali dolgokból, szóval sokkal többet fogtok ebből látni. Sokkal több angyali karakterrel fogtok találkozni.
Mi a helyzet a többi birodalommal?
A Darksiders nem lenne Darksiders a démonok birodalma nélkül. Sokat fogtok látni a démoni kazamatákból és hasonló dolgokból. Emellett valószínűleg sok ismerős karakterrel találkoztok majd. Láthatok egy rakat vadonat új karaktert is. Ott van a Halál Birodalma (Realm of the Dead). Képzelhetitek, nagyon érdekes lesz majd a Halált a Halál Birodalmában látni, és azt, hogy a többi ottlakóval hogyan kommunikál.
Mi lesz a szerepe a Halál lovának, Despairnek ebben a folytatásban?
Kulcsfontosságú számunkra, hogy több lovas játékmenetbeli elemet adjunk hozzá. Rengeteg visszajelzést kaptunk a Darksiders I rajongóitól, melyben arról panaszkodtak, hogy a lovas utazgatás túl későn jelent meg a játékban. Orvosoltuk ezt a hibát, így a játékos már a játék kezdetén megkapja Despairt (vagyis Kétségbeesést), ennek köszönhetően pedig távolabbi területeket fedezhet majd fel. Szükség lesz rá a területek hatalmassága miatt. Szükséges a jelenléte.
Hogyan építitek be a lovat a játékmenetbe?
Nem mehetsz bármerre egy lóval, néha puzzle elemekbe futsz majd. A ló segítségével azonban olyan helyekre juthatsz el, ahova egyébként nem tudnál. Valamivel több esetben fogunk a lovon harcolni, de leginkább a Halálé a főszerep. Leginkább a Halál harcol, utazik és oldja meg a kirakós elemeket. Kétségbeesésnek viszont kulcs szerepe lesz bizonyos bossharcokban.
Mi a folytatás legizgalmasabb aspektusa, ami elnyeri a rajongók tetszését?
Számomra, mivel a művészeti részlegnél tevékenykedem, legfontosabb a látvány más nézőpontba helyezése volt, amit már az első résznel is szívesen csináltam volna. Úgy éreztem, hogy ugyan sikerült egy nagyon félrealisztikus környezetet teremteni a Darksiders I-ben, volt egy karakterizáció ami hiányzott, amit szerettem volna elhozni a Darksiders II-vel. A karakterek kiválóan stilizáltak. A környezeteknek is ehhez kellett igazodni. Különösen büszke vagyok arra, ahogy a környezetek a fénnyel és kompozícióval együtt kinéznek, ez szerintem nem volt ilyen szintű a Darksiders I-ben.
Mit élveztél a játék új irányával kapcsolatban?
Többnyire inkább a Földön ragadtunk a Darksiders I készítésénél. A Darksiders II-ben teljes mértékben a fantáziára koncentráltunk: sokkal többször jelennek meg a hagyományos fantasy hangulatú dungeonök. Ez nagyon érdekes, ugyanis lehetőséget ad arra, hogy egy valós környezetet fedezzünk fel, melyben a karakterek valóban életre kelnek.