Hirdetés

Cyberpunk 2077 - 50 percet mutattak belőle az E3-on, rengeteg dolog kiderült

|

A CD Projekt RED ezúttal is zárt ajtók mögött mutatta meg a Cyberpunk 2077-et, de aki ott volt, örömmel mesél a tapasztalatairól.

Hirdetés

Újságírói pályám egyik legemlékezetesebb pillanata volt, amikor tavaly bejutottam a Cyberpunk E3-as demójára. Több napnyi próbálkozás után az utolsó alkalom utolsó embere voltam, és Cory Barlog mellől izgulhattam végig a közel egy órás bemutatót.

Hirdetés

Akkor elég nagy volt a felháborodás a rajongók körében, a CD Projekt RED a gamescom után nyilvánosságra is hozta a videót, de idén ismét csak a kiválasztott kevesek juthatnak be. Augusztusig biztosan nem is látjuk majd a héten bemutatott 50 percnyi játékmenetet, úgyhogy kénytelenek vagyunk a helyszíni beszámolókra csorgatni a nyálunkat, de ezek alapján is elég jó képet kaptunk arról, hogy mivel készült a stúdió.

A tavalyi demóban Night City nyüzsgő belvárosát láttuk, ezúttal viszont a Pacifica nevű régió játszotta a főszerepet (ez az egyik a város hat kerülete közül), ahol düledező házak, sötét sikátorok és üresen álló hotelekben megbújó szerencsétlenek közt kell navigálnunk. Már rögtön a demó elején megismerjük Keanu Reeves karakterét, Johnny Silverhandet, aki fontos szerepet tölt majd be a játékban, de csak a fejünkben létezik. Bizony, Johnny virtuális szellemként követ majd minket, hála a fejünkben lévő chipnek, ami elvileg a halhatatlanság kulcsát rejti, és a játék jelentős részében velünk is marad, hogy tanácsaival segítsen, vagy épp cseszegessen bennünket. 

Két új frakció is bemutatkozott. Az egyik Voodoo Boys névre hallgat (amit meglepő módon egy Brigitte nevű hölgy vezet, de hát a Voodoo People-ről mindenkinek más jutna eszébe), akik egy főleg haiti felmenőkkel rendelkező spiritualista csoport, akik nagyon értenek a hackeléshez, és megszállottan keresik a lehetőséget, hogy feltöltsék magukat a cyberspace-be, amit kicsit úgy kell elképzelni, mint a Matrixot. A fekete bőrdzsekiben nyomuló bűnözők tartják egyben Pacificát, segítik a rászorulókat, megvédik a gyengéket (már akik nem állnak az útjukba), ennek köszönhetően pedig a helyiek tisztelik őket. A demóban végigtolt küldetés során azonban elsősorban nem velük, hanem az Animals nevű csoporttal fogunk leszámolni, amit egy csapat nagyra nőtt testépítő alkot, akik nem a fizikai augmentációtól, hanem egy illegális drognak köszönhetően nőttek ekkorára. Nem túl okosak, de hatalmas pofonokat tudnak kiosztani.

A küldetésben a banda főhadiszállására kellet bejutni, amit rögtön két különböző módon is megmutattak a fejlesztők. Első körben egy Netrunner specializációval, ami elsősorban a hackelésre van kihegyezve. Feltörhetünk elektronikai rendszereket, kinyithatunk ajtókat, kikapcsolhatunk kamerákat. Persze akkor sincs minden veszve, ha észrevesznek minket: a nanowire nevű fegyverrel ostorként csapkodhatunk, és akár az ellenfelek végtagjait vagy fejét is levághatjuk. Emellett a segítségével rácsatlakozhatunk mások chipjére. Ha egy nagykutyát sikerül elkapnunk, akkor a beosztottak chipjeit is megzavarhatjuk. Ha meghackeljük az implantátumaikat, akkor hatalmas káoszt okozhatunk, ahol mindenki öngyilkos lesz, vagy egymást kezdik lemészárolni. Emellett megvillantották az inkább nyers erővel operáló Solo specializációt is. Itt nem feltörni fogjuk az ajtókat, hanem kézzel feltépni, és az ellenfeleket is inkább úgy fogjuk lemészárolni, hogy letépjük az automata löveg gépágyúját és azzal darálunk. A specializációk közt persze van átjárás, bármikor szabadon fejleszthetjük a karakterünket.

A beszámolók szerint a Netrunner build sokkal látványosabb volt, főleg azért, mert maga a harc még rengeteg finomításra szorul. A fedezék alapú harcrendszer nem a leglenyűgözőbb, és az ellenfelek mesterséges intelligenciáján is bőven van még mit dolgozni, az NPC-k néha látszólag ok nélkül beleakadnak dolgokba. A Cyberpunk nyilván elsősorban egy RPG, emiatt a lövöldözős részek nem annyira ütősek, néha több tárat is bele kell engedni valakibe, miközben csak annyi változik, hogy a feje fölött csökken a kis piros csík, a becsapódó töltényeknek nincs igazi ereje.

A stúdiónak persze van még legalább 10 hónapja a megjelenésig, és nincsenek kétségeink afelől, hogy ha szükségesnek érzik, tolnak is a dátumon, hogy legyen idejük tökéletesíteni a játékot. Hogy a gamescomra ugyanezt a demót, vagy egy másikat hoz-e magával a CDPR, azt egyelőre nem tudjuk, de néhány hónapon belül remélhetőleg mi is megnézhetünk majd egy nagyobb szeletet a játékból.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)