Mikor a Focus Home Interactive bemutatta az E3-ra szánt felhozatalát, akkor megígérték, hogy magukkal viszik a Life is Strange és a Remember Me készítőinek új projektjét, a Vampyr című szerepjátékot. Így is történt.
A Vampyr a 20. század elején játszódik, mikor a spanyolnátha elszabadul Angliában, a vámpírok pedig természetesen kihasználják ezt a felfordulást és éjjelente vadászni indulnak London utcáin. Nagy a kilátástalanság és a kétségbeesés, de van egy reménysugár Jonathan E. Reid, egy magas rangú katonai sebész személyében, aki szintén vámpír, de azért tért haza, hogy segítsen az embereken.
Azonban bármennyire is a jó szándék vezérli hősünket, ő sem tud létezni vér nélkül, így a játék összes karakterére úgy kell tekintenünk, mint a potenciális táplálékára. A vadászat viszont nem durrbele' módon történik, hanem tanulmányoznunk kell a leendő áldozat szokásait, kapcsolatait és körülményeit, majd a megfelelő stratégiát használva (például megzavarni a napi rutint vagy elcsábítani a delikvenst) addig kell ügyeskednünk, mígnem egy sötét sikátorban sikerül elkapnunk.
Rajtunk múlik, hogy ki hal meg és ki marad életben, de bölcsen kell megválasztanunk a prédát, ugyanis az NPC-k halála befolyásolja a játék világát is. Értelemszerűen itt jön képbe a játék morális része, vagyis hogy kit "áldozunk fel" azért, hogy a többieknek segíthessünk. A vérszívás a szomjúság enyhítése mellett arra is szolgál, hogy újfajta vámpírképességeket szerezzünk, ami kelleni is fog, ugyanis a kiismerés és az elcsábítás sokszor nem elég: ekkor jön képbe a harcrendszer, amely a Dontnod ígérete szerint dinamikus és valós idejű lesz, és a közel- és távolsági harc, valamint a vámpírképességeink keveréséből tevődik össze. Minden erőnkre és ügyességünkre szükség lesz, hogy fel tudjuk venni a harcot olyan ellenfelekkel, mint a különböző vámpírok és más vérszomjas lények, valamint a mindenre elszánt vámpírvadászok, akik változatos fegyverekkel, eszközökkel és csapdákkal próbálnak minket megsemmisíteni.
Érdemes észben tartani, hogy a Vampyr játékmenetében az életerő és az energia, ami a természetfeletti erőnket adja egy és ugyanaz, tehát harc közben is friss vér kell ahhoz, hogy huzamosabb ideig használhassuk a vámpírképességeinket. Ha éppen nem akaszkodunk össze senkivel, akkor craftolhatunk is, a nyersanyagokat és különböző összetevőket a friss hullákból vagy felfedezéseink során szerezhetjük be és hasznos is, ha így teszünk, mivel készíthetünk és javíthatunk belőle közelharci vagy távolsági fegyvereket, valamint speciális lőszereket is. Akár fegyverolajat is kotyvaszthatunk, amivel az ellenfelek gyenge pontjait célozhatjuk meg.
A játék során meghozott döntéseink nem csupán Jonathan sorsára, de a végkifejletre is hatással vannak, viszont még sokat kell várnunk rá, hogy ezeket megtapasztalhassuk, ugyanis a PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra készülő Vampyr 2017-nél előbb nem jelenik meg.