A Sony E3-as konferenciáján bemutatott Horizon: Zero Dawn azonnal belopta magát a szívünkbe, bár az is igaz, hogy nem sok mindent árultak el a játékról a Killzone fejlesztői. Szerencsére kapcsolt a Sony PR, és megérkeztek az első részletek.
Azzal eddig is tisztában voltunk, hogy a játék egy nyílt világú TPS, ám most kiderült az is, hogy nem egy újabb túlélő-sandbox jellegű ígérettel van dolgunk. A játékosok Aloy bőrébe fognak belebújni, aki egy rendkívül képzett vadász, ebből pedig nyilván az következik, hogy egy részletesen kidolgozott crafting-rendszer is helyet kap a játékban. Ahogy haladunk előre a cselekményben, úgy fog előttünk kibontakozni az érzelmekkel és rejtélyekkel teletűzdelt történet.
Utazásunk során választ kapunk majd arra is, hogyan váltak domináns fajjá a gépek ebben a poszt-apokaliptikus világban, mi történt a többi civilizációval. Felfedezhetünk misztikus relikviákat és bejárhatunk majd számtalan titokzatos építményt, amelyek sötét titkokat rejtenek magukban. Természetesen a megjelenítés lélegzetelállító lesz, gazdagon díszített romvárosok, buja növényzettel benőtt erdőségek, változó napszakok és időjárás várják majd a játékosokat.
A Horizon: Zero Dawn egyedi hangulatához nagyban hozzájárul a gépiesített világ és a természet furcsa egybefonódása, ami tulajdonképpen két, egymással teljesen ellentétes dolog, hiszen az egyik mindig kiszorítja a másikat. Itt mégis összeáll egy különös, dinamikus egyveleggé, ami rendkívül izgalmassá teszi majd a felfedezést és a harcokat.
Egyáltalán nem tehetjük meg azt, hogy alábecsüljük a gépeket, ugyanis ha csupán a nyers erőt nézzük, akkor minden esetben Aloy fog vesztesen kikerülni a csatákból. Épp ezért meg kell tanulnunk ellenfeleink gyenge pontjait, alkalmazkodnunk kell hozzájuk, ki kell használnunk a gyorsaságunkat annak érdekében, hogy sikeres legyen a vadászat.
A Horizon: Zero Dawn 2016-ban érkezik, kizárólag PlayStation 4-re.