Habár Chris Taylor és népi zenekara (Gas Powered Games) nyakig ül a melóban (egyszerre készíti a Sega megbízásából a Space Siege című űroperát, s a Stardock kebelén menedékre lelt Demigod című multis akció-RTS-t, no meg a Supreme Commander konzolos verziójának születésénél is bábáskodik), örömmel látna neki a szép sikereket elért Dungeon Siege széria harmadik felvonásának. Hozzáfűzte, hogy a játékosok szórakozni szeretnének, s nem egy komplex játékot a harmincadik óránál félbehagyni.
A fejlesztőcsapat a jövőben az egyszerűbb, játékélmény orientált koncepciókra épít, max. 15-20 órás játékidőben gondolkodva. Ha sor kerülne a Dungeon Siege 3-ra, akkor olyan történetet dolgoznának ki, ami egyetlen karakterre fókuszálna, mellőzve az x (random szám) fős partikat. Megjegyzendő, hogy már a Space Siege kapcsán észrevehető ez az irányváltás, hiszen a főhősnek egyetlen segítője lesz a harcban, míg a legénység többi, a történet szempontjából fontos tagja a küldetések között lesz szolgálatára.