Hirdetés

A nap, amikor a Dota 2 pay-to-win lett

|

A Valve a legjobb dolog, ami a Warcraft 3-as DotA moddal történhetett. Most, 4 évvel a megjelenés után azonban kezdenek egy kicsit elszemtelenedni, és olyan dolgokat pakolni a játékba, ami szembemegy mindennel, amit eddig felépítettek.

Hirdetés

Bár a legtöbb MOBA free-to-play, a Dota 2 mind közül a „legingyenesebb". Itt nem kell szintezni, grindolni, pénzt költeni: nincsenek perkek, szinthez kötött képességek vagy megvásárolható buffok. Minden karakter elérhető a legelső játéktól kezdve, költeni pedig csak kozmetikai tárgyakra lehet. Legalábbis eddig így volt.

Egy évvel ezelőtt gyakorlatilag nem volt olyan meccs, aminek a végén ne esett volna legalább néhány ilyen tárgy. Persze voltak ládák, amikhez meg kellett venni a kulcsot, de a készítők nagyon ügyesen táncoltak azon a bizonyos pengeélen, így még egyáltalán nem volt tolakodó a rendszer, de ha megláttál valami tetszetőset, akkor megvehetted. Évente több szezonális eseményt is tartottak, amelyek nemcsak egyedi játékmódokkal szórakoztatták a rajongókat, hanem megdobták a kozmetikai tárgyak drop rate-jét is, így ez idő alatt mindenki ezeket farmolta éjt nappallá téve. A ritkább cuccokért néhány eurót még fizettek is a marketen, így ha az ember ügyesen csinálta, 10-20 eurót is kifarmolhatott egy nap.

Azokban az időkben a szezonális eventek még erről szóltak. „Legyen tánc!" - kiáltotta Gabe Newell, és potyogott a loot. Az elmúlt időszakban aztán elmaradoztak ezek az eventek, a halloween és a karácsony sem lett megtartva, mert a fejlesztők túl elfoglaltak voltak az új dolgok implementálásával. Sapka az persze volt dögivel, minden héten menetrend szerint érkeztek a csomagok. „Na majd a kínai újév" - gondolták sokan, hisz tavaly is akkor voltak a leghangosabbak a szerverek. Ez most is így van, csak épp nem mindenki örül.

Tavaly ilyenkor egy DPS-verseny volt a kihívás. Minél több sebzést vertél bele a bossba, annál jobb lootot kaptál. Idén a normál meccseket bolondították meg két kisebb szörnnyel, a saját csapatunk szörnyét pedig megerősíthetjük, köszönhetően azoknak a talléroknak, amiket az ilyen meccsekért, vagy a már nem használt tárgyaink beváltásáért kapunk. Ja, majd elfelejtettem: vásárolhatunk is tallérokat.

Mennyi jár egy meccsért? 100. És mennyit kapsz, ha megveszel egy 24 eurós szettet? 4800-at. A fizetőeszközt persze önmagában, különböző méretű csomagokban is megvehetjük. Amennyit csak akarunk.

 

Egy tápos szörnnyel akár 10-15 perc alatt is be lehet darálni az ellenfelet, akkor is, ha egy All-Star csapat ellen játszunk. Egy bizonyos szint után már nem számít, hogy jobbak vagyunk-e, csak az, mennyit költöttünk a meccsre. Ezek az eventek random időközönként kerülnek megrendezésre, ám abban a 15 percben nem is kereshetünk normál meccset: vagy ezt játsszuk, vagy ranked 5v5-öt, már ha tudunk. 

A rendszer bevezetése persze nem azt jelenti (legalábbis remélhetőleg), hogy a Dota 2-t egy életre átitatták a pay-to-win mérgével. A bónuszunkat csak az ilyen speciális meccseken használhatjuk fel, amelyekért ráadásul különböző szetteket kapunk nyereményül, így vehetjük úgy is, mint egy befektetést, amellyel nem közvetlenül jutunk a tárgyhoz, hanem a nyertes meccsen keresztül. A rendszer ettől függetlenül nagyon sok játékosnak csípi a szemét, így csak remélni tudom, hogy március másodikán nem csak a szezonális Year Beast, hanem a pay-to-win lehetősége is eltűnik, és ha a Valve jót akar (nemcsak magának, hanem a Volvo-nak is, az autógyártó oldalát ugyanis ismét ellepték az őrültek), akkor soha többé fel sem merül bennük hasonló.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)