A League of Legends többek között abban különbözik a Dota 2-től, hogy a játékosok meccs közben dönthetnek úgy, hogy feladják azt. Bár a Warcraft 3-as DotA-ban még élt ez a funkció (és a profi meccsek során természetesen továbbra is bent van), a játék dizájnerei úgy döntöttek, hogy nem emelik át a Dota 2 public meccseibe.
Ehelyett inkább átdolgozták egy kicsit a mechanikákat, így a hátrányban lévő csapat sokkal több aranyat és tapasztalati pontot kap, ha megöl valakit a másik csapatból. Ennek köszönhetően egy-egy jól koordinált harc segítségével könnyen átbillenthetjük a mérleg nyelvét és megfordíthatjuk a meccset. Sokan hajlamosak azonnal elsírni magukat, ha csak egy kicsit is rosszabbul áll a csapat, és nyilván vannak olyan szituációk, amelyekből egyszerűen nem lehet felállni.
A Frankfurt Major kvalifikációs köreiben az [A]lliance és a NiP csapott össze, és bár az Alliance megnyerte az első meccset, a másodikban olyan hátrányba kerültek, amiből még nem nagyon tudott csapat felállni. Hosszú hónapok gyenge teljesítménye után a svédek végre megmutatták, hogyan is nyerték meg pár éve a The Internationalt. Ha az egész meccsre kíváncsiak vagytok, ide kattintva nézhetitek meg.
Ti általában küzdötök a végsőkig, vagy beálltok a kút alá és vártok, hogy vége legyen egy vesztes meccsnek?