Még most, közel két évvel a PS4 és az Xbox One indulása után is aránylag kevés olyan játék van, ami fullHD felbontás mellett 60 fps-sel tud futni.
A legtöbb fejlesztő kompromisszumot köt, vagy a felbontásból, vagy a másodpercenkénti képkockákból enged, de a Bethesda nem olyan. Miután a QuakeCon 2015 résztvevői kipróbálhatták a multiplayer alfát, felmerült néhány kérdés a DOOM technikai részleteivel kapcsolatban, melyek egy részére Marty Stratton vezető producer adott választ.
„Amikor fejlesztesz, többezer döntést hozol, amik hatással vannak a teljesítményre vagy a látványra, ” - mondta. „Mindig élen jártunk abban, hogy játékainkat a lehető leggyorsabban, a lehető legnagyobb felbontás mellett futtassuk. Így számunkra a cél az 1080p és a 60 fps. Ezt szem előtt tartva a technológiai csapatunkkal a lehető legszebb játékot akarjuk elkészíteni.”
Hozzátette még, hogy a framerate a játék folytonossága miatt fontos, és úgy gondolják, sikerült minden céljukat teljesíteni. A DOOM 2016-ban jelenik meg PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra, az alfa még idén indul, és első körben azok közül kerülnek be a játékosok, akik előrendelték a Wolfenstein: The New Ordert.