Nem sokkal azt követően, hogy elindult a Divinity: Original Sin folytatásának Kickstarter kampánya, a lelkes rajongók máris összekalapozták a kívánt összeget, pedig közel egy hónap van még hátra a határidő lejártáig. Érthető, hogy miért ez a nagy bizalom, hiszen a tavaly megjelent izometrikus, körökre osztott szerepjátékkal a Larian visszatért a Divinity-saga gyökereihez, tette mindezt úgy, hogy minőségi végeredményt adott ki a kezei közül. A második rész nagyobbat, szebbet, összetettebbet és jobbat ígér az elődjénél, miközben igyekszik megtartani annak bevált elemeit.
Sötét varázslatok kivédése
Generációkkal a Divinity: Original Sin eseményei után Alexander püspök kihirdeti, hogy a varázslók bűnözők, a birodalom ádáz ellenfelei és vadászat indul mindenki után, akiről feltételezik, hogy mágikus képességekkel rendelkezik. Az elfogott szerencsétlenektől erőszakkal veszik el az erejüket, így érzelmektől és szabad akarattól mentes, üres porhüvelyekké kárhoztatják őket. A játékos által irányított főszereplő az egyik ilyen üldözött gyanúsított, akinek a fejére vérdíjat tűztek ki, az Isteni Rend magiszterei vadásznak rá, fogalma sincs, hogy kiben bízhat és a körülötte lévő világ minden, csak nem a barátja. A feladata az, hogy fenséges városokat, veszélyes pusztaságokat, elveszett templomokat és háború sújtotta harctereket bejárva megtalálja a módját annak, hogy legyőzze Alexandert, ezért a legnagyobb varázslóvá kell válnia, akit a világ valaha ismert.
Már a korábbi részben is nagy hangsúlyt fektettek arra a készítők, hogy a magunk ízlésére formálhassuk a főhőst, ami az Original Sin 2 esetében hatványozottan is igaz. A játék elején lévő karakterkreálás során nem csak arra bökhetünk rá, hogy milyen fajt és kasztot szeretnénk indítani, valamint mely statisztikákkal kezdjük meg kalandozásaink sorát, de azt is meghatározhatjuk, hogy milyen egyedi háttértörténete legyen a hősünknek. Elsőre azt hihetnénk, hogy utóbbi pusztán abból a szempontból fontos, hogy a karakter hitelesebben passzoljon a játék világához, viszont a Larian szerint már ez a döntés is hatással van az új párbeszéd-rendszerre, vagyis arra, hogy mit tehetünk és mondhatunk a beszélgetések során.
Mivel utunk során három társ követ minket - amelyek mindegyikre olyan részletesen kidolgozott személyiség, mint a fő karakter, azaz saját eredettörténettel és motivációkkal bírnak -, ezért a beszélgetések során sokkal több lehetőségünk lesz meggyőzni az NPC-ket, vagy éppen egymást. A csapat dinamikájának és a tagok egymáshoz való viszonyának különösen fontos szerepe lesz az egyáltalán nem kötelező kooperatív és a kompetitív multiplayerben is, ugyanis akár olyan személyes céljai is lehetnek egy-egy résztvevőnek, amely ütközik a csoport érdekeivel. Ilyen esetben az is előfordulhat, hogy más úton haladunk, másképp cselekszünk, mint a többiek a nézetkülönbségek miatt, ugyanakkor nem kötelező a versengés, mindig megtalálhatjuk a közös nevezőt. Csak rajtunk áll, végül hogyan döntünk.
Négyen a bajban
Egy élő prezentációban a Larian megmutatta, hogy a négyfős csapat milyen nehézségekbe bonyolódhat egy küldetés során: Vincke bandája egy olyan városba ért, amelyben politikai harcok dúlnak, miközben a fajok közötti feszültség is kézzel tapintható. Az emberi őrök a csapat nagy részét szabadon beengedték a kapukon, azonban arra kényszerítették a törpét, hogy találjon egy másik utat. Míg a többiek a városban beszéltek a helyiekkel és nyomoztak a küldetésben, addig a törpe egy alternatív útvonalon, a város alatti nyomornegyedeken keresztül, a számkivetettek között haladt tovább. Vincke mindvégig villámgyorsan, zökkenőmentesen tudott váltani a karakterek között és ezáltal két szemszögből is megtapasztalhatta a játékmenetet, valamint az adott misszió teljesítését.
A Divinity: Original Sin 2 megörökölte elődjének körökre osztott harcrendszerét, megtartva annak legimpozánsabb kellékeit, viszont a stúdió kibővítette azt hasznos újdonságokkal is. Újabb taktikai lehetőségek várják, hogy alkalmazzuk őket (például a fedezékrendszer vagy a lökés/tolás/húzás bevezetése), további kihívásokat gyűrhetünk le, vadonatúj fenevadak szomjazzák a halálunkat és olyan új játékmechanikákat gyakorolhatunk, mint a Source készségek használata vagy éppen az átdolgozott crafting rendszerhez tartozó Skill Crafting, azaz szabad fordításban a képességkészítés.
A Source kiaknázásához azonban pontokra van szükség, amik többfajta módon szerezhetők be és néhány ezek közül egyenesen ördögi: a sötét varázslók példának okáért képesek legyőzött ellenfeleik testét elnyelni vagy éppen a körülöttük lévő szellemekből magukba szívni az asztrális energiát. Persze az sem marad következmények nélkül, ha a sötétség útját választjuk és nagy valószínűséggel a környék hősének sem fognak megválasztani. Fontos újítás még a korábban említett Skill Crafting is, amellyel egy varázslatot és egy képességet összeboronálva a kettőnél sokkal erősebb támadást kapunk: a "Summon Spider" és a "Silence" mixeléséből például a "Summon Stealth Spidert" születik meg, míg a "Lacerate" és "Rain" pedig vérzivatart idéz meg. A Larian több száz képességet és varázslatot ígér, amiket a karakterünk kvalitásaihoz mérten variálhatunk, ezáltal újabb indokot róhatunk fel a "megéri újrajátszani" listára.
Szabadság!
Nagy figyelmet fordítottak arra is a készítők, hogy a grafikailag is feltupírozott Divinity: Original Sin 2 felhasználóbarát legyen, azaz a modderek egy kibővített szerkesztővel valósíthatják meg elképzeléseiket, de a játékosokra való odafigyelést bizonyítja a két különböző irányítás (egér + billentyűzet, kontroller) támogatása is. Abban az esetben, ha a kontrolleres megoldást alkalmazzuk, akkor kiélvezhetjük ugyanazt az osztott képernyős funkciót is, amit a Divinity: Original Sin - Enhanced Edition tud.
A Larian Studios tervei szerint 2016 végére várható a Divinity: Original Sin 2 megjelenés, ugyanakkor elképzelhetőnek tartják, hogy elhalasztják a minőségi tartalom érdekében. Jelenleg PC-re folyik a fejlesztés, viszont a későbbiek folyamán további platformokat is bejelentenek majd (valószínűsíthetően a PlayStation 4 és az Xbox One verziókat). Ti támogatjátok a projektet?