Talán nem meglepő, hogy miután a nyakunkba zuhant a Diablo III bétája, a szerkesztőségben eluralkodott a káosz. Néhány találkozót le kellett mondani, az sem kizárt hogy páran eltűnünk egy rövid betegszabira... de azért remélhetőleg el fog készülni a következő GameStar. Mivel pedig - enderrel ellentétben - nálam semmiféle technikai gond nem volt a Diablo III bétájával, úgy gondoltam hogy én is beszámolok első élményeimről.
Sok okosságra ne számítsatok, mert két-három óra játékkal csupán 9-es szintig sikerült felgründolni a monkomat, de már ezalatt is kiderült néhány fontos dolog. Az egyik például az volt, hogy míg különösebb lelkesedés nélkül vágtam bele a kliens letöltésébe (komolyan), alig fél óra játék után már könnyedén diagnosztizáltam magamon az elfeledettnek hitt Diablo-függőség egyértelmű jeleit. Semmiféle megdöbbentő újdonság nincs, hiszen az utóbbi időben is jöttek remek klónok (Torchlight, Dungeon Siege III, Crimson Alliance...) akik mind-mind odatették a maguk néhány ötletét, próbáltak a „dungeon crawlingba" némi egyediséget vinni, forradalmi újítás itt sincs - ellenben a Diablo III ugyanazt nyújtja, mint nemrégiben a Starcraft II: egyszerűen... jó.
A hangulata pillanatok alatt rabul ejt, a grafikája tökéletes (most komolyan, miért kéne ennél jobb?), és ahogy azt a Blizzard játékaiban megszokhattuk, percek alatt magába szippant. Egyszerűbb nem is lehetne, ami kicsit talán zavaró, de erről alacsony szinteken még igazságtalan lenne nyilatkozni. (Az ember mindenesetre nem tud szabadulni a gondolattól, hogy ha tényleg legfeljebb öt képességet vagy potit lehet használni egyszerre, akkor itt már az esetleges konzolváltozat elkészítése sem lesz olyan eszeveszett nagy meló...)
Béta esetében az ember fel van készülve a legrosszabbra, de már most teljesen baráti a gépigény is: egy több mint két éves konfigon full HD-ben, közepes-jó minőség mellett akadásmentesen fut (tudom, ez nem mindenkinél van így, combos azon kártyák listája, melyekkel a játék jó eséllyel megáll mint a hal szeme). Az útvonalkeresés nem tökéletes, úgyhogy ha valaki nem folyamatosan nyomva tartott gombbal halad, hanem „ide menj-oda menj" módon klikkelget, akkor előfordulhat hogy beragad valami ficakba, illetve előfordulnak még olyan bizarr hibák is, mint amikor egy fegyverállványt használva az azon talált kard felpattan a levegőbe (azért ez tényleg védjegy, hiányozna is), akkor a felettünk lévő kiszögellésen landol, aztán szedje le aki tudja.
De nem ez a lényeg. A Diablo III már kartávolságra van, és ha jól haladnak a dolgok talán tényleg megjelenik még az idén. A játék pedig valószínűleg olyan lesz, mint amilyennek reméltük: Diablo, 2011-es igényekre szabva.