Aki megvásárolja a Diablo III PS3-as vagy PS4-es változatát, valószínűleg azért teszi, mert egy konzolos játékkal szeretne játszani. Ezt a Blizzard is nagyon jól tudja.
Ennek köszönhetően mindent megtesznek azért, hogy a Sony konzolok tulajdonosai olyan élményt kapjanak, amilyet valóban megérdemelnek. Matthew Burger, a játék vezető dizájnerének nyilatkozata szerint aki azt hiszi, hogy egy PC-s játék emulált változatával fog játszani, az nagyot téved.
"Többek között nem dughatsz be USB-s billentyűzetet és egeret, hogy ezekkel játszd a Diablo 3-mat PS3-on. Tényleg a kontrollerhez szabtuk. Rengeteg munkát öltünk abba, hogy kikísérletezzük, hogyan helyezzük el a képességeket, és hogyan oldjuk meg a kamerakezelést. Nem lett volna helyes [ha egy az egyben a PC-s verziót adjuk ki újra]."
Azt is megtudhattuk, hogy az eszköztár kezelése lényegesen egyszerűbb lesz. Egy gombnyomásra új felszerelést ölthetünk karakterünkre anélkül, hogy menükben kellene mászkálni. Az egyik legérdekesebb új funkció viszont a vetődés, ami a PC-s verzióból kimaradt, itt viszont szerves részét képezi a játékmenetnek.
"A PC-s verzióban nem lehetett vetődni, a konzolos kiadásban ha a jobb kart használod, jobbra, balra, hátra és előre is vetődhetsz. Konzolokon az ilyen játékokban a vetődés hagyományos elem, úgyhogy mi is be akartuk építeni a játékba. Ez abban is segített, hogy áthidaljunk néhány PC és konzol közti különbséget." - mondta Burger. "Ha PC-n valahova kattintasz, a karaktered automatikusan odamegy, a konzolon viszont közvetlen irányítás van, neked kell odanavigálni. Ha ellenfelek vesznek körül, ez egy kicsit nehezebb lehet, kicsit trükkösebb, szóval a vetődés segít ezt ellensúlyozni."
Szó esett a bossharcokról is, melyek tálalása, mechanikája megváltozott, hogy jobban igazodjon a konzolos sablonhoz. Erről többet egyelőre nem tudtunk meg, ahogy azt is homály fedi, hogy mikor játszhatunk először a Diablo 3 PS3-as kiadásával, csupán annyi biztos, hogy még idén. Az előrendelést mindenesetre érdemes megfontolni. Ti várjátok?