A Lipcsében megrendezett Games Conference-en sikerült meginterjúvolni Mr. Wilsont, aki ezúttal a játék multiplayeres aspektusait elemezgette és a lootokról is ejtett néhány szót. A Diablo harmadik részében a a többjátékos módot szeretnék a kooperatív irányba fejleszteni a Blizzardos srácok. A lootokért való küzdelem kisebbítése érdekében például egy adott szörny a party minden tagjának más zsákmányt dob majd. A Diablo 2 ezen a téren leginkább a versenyszellemet erőltette, ám ez azt eredményezte, hogy a játékosok inkább magukban játszottak. A problémát nyilván a pimasz csalók, és hátba támadók okozták, a végeredmény mégis ugyanaz lett: az átlag játékosszám a Battle.net-en 1.2 volt, ami azért nem nevezhető partynak.
Az új rendszer azonban - a tervek szerint legalábbis - megszünteti majd a játékosok vérszomját, hiszen minden lemészárolt szörnyben megtalálható lesz egy kisebb hadsereg fegyverarzenálja, de mivel ebből mindenki csak azt látja amit neki dobott a dög, valószínűleg csere-bere lesz a dologból. Wilson szerint ez a rendszer sokkal inkább összehozza majd az embereket mint a régi, és csak remélhetjük, hogy ez így is lesz