Steve Papoutsis szerint játékukra nehezen lehetne ráhúzni a tradicionális on-rails elnevezést, ugyanis kőkeményen dolgoznak saját stílusuk megteremésén, mely röviden GFPE névre hallgat. A mozaikszó jelentése Guided First Person Experience, hátteréül természetesen a klasszikus kötött játékmenet szolgál, azonban a Dead Space Extraction fejlesztői vadonatúj adalékokkal és mechanizmusokkal kívánják kiszélesíteni az on-rails kategóriát. Innovatív megoldásokkal példálóznak, teszik mindezt legnagyobb örömünkre. Tessék olyan helyzetet elképzelni, melyben rendelkezésünkre állnak az eredeti Dead Space védjegyéül szolgáló elemek (csonkítás, telekinézis, Zero-G), azonban nem adatik lehetőségünk hasznosítani azokat. Ezt kívánják megakadályozni a megváltoztatott játékelemekkel, melyek hathatós segítségével jóval többet kapunk, mint egyszerú on-rails lövöldözés. Ősszel meglátjuk hogyan sikeredett a műfajteremtő elképzelés.