Takasuke Ando, a Dark Souls II egyik programozója elmondta, hogy ugyan ők nem készülnek next-gen verziókkal, de éppenséggel akár készülhetnének is, hiszen a motor erre tökéletesen alkalmas. „Mindig gondolunk a következő generációra” – olvasható az interjúban, ami főleg azért érdekes, mert pár hete a játék igazgatója Yui Tanimura azt nyilatkozta, hogy „egyáltalán nem gondolkoztak még ezen”.
„Amikor elkezdtük újraépíteni a motort, a fő célunk az volt, hogy az minél fotorealisztikusabb legyen, és ahhoz, hogy ez a vágyunk teljesülhessen, a régi motort ki kellett dobnunk, és egy teljesen újat kellett alkotnunk.” Elmondása szerint az új engine mindent tartalmaz, amit egy next-gen hajtóműnek tartalmaznia kell, a jobb világítástól, a fizika-alapú renderelésig. Ráadásul a From Software olyan finomságokat is beépített, mint a Morpheme animációs motor és a Havok Cloth. Ezek a megoldások az Xbox 360 és PS3 verziókban is tökéletesen működnek, de next-genre is könnyedén átültethetőek.
A Dark Souls 2 március 14-én jelenik meg PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra. A fenti kommentek, illetve a korábbi nyilatkozatok arra engednek következtetni, hogy közeljövőben nem érkezik next-gen kiadás, és a most megszerzett tudásukat a fejlesztők egy új next-gen címben használják majd fel. Szeretnétek azért Dark Souls 2-t PS4-re, és Xbox One-ra?