A DFC Intelligence elemzői szerint az eladási mérleg erőteljesen borul a digitális értékesítések felé, a jövőben pedig további növekedést várnak ezen a téren, úgy látszik a dobozos játékok kora leáldozóban van.
A cég júniusi kimutatása is a PC-s piac előző évi bevételeivel foglalkozott, akkor azonban csak a pénzügyi részét vizsgálták a dolognak. Szakértők szerint tavaly 64 milliárd dollárt költöttünk videojátékokra, most pedig azt is kiderítették, pontosan hogyan vertük el ezt a rengeteg pénzt.
A 2013-ban értékesített PC-s játékok 92%-át digitálisan vásároltuk meg, és bár pontos adatok ezzel kapcsolatban nincsenek, valószínűsíthető, hogy a Valve igencsak nagy szeletet harapott ki abból a 64 milliárdos tortából a Steamnek köszönhetően. Az adatokból kiderül, hogy alig minden 10. játékot vesszük meg dobozos formában, az elemzők pedig további növekedést várnak a digitális oldalon, és mivel a Sony és a Microsoft is ezt erőlteti leginkább, elképzelhető, hogy a nagy bajban lesz a dobozos piac.