Hirdetés

Crysis teszt

|

A Crytek apait-anyait beleadott a Crysis-ba: igazi vizuális orgazmusban lehet részünk, feltéve, ha megvan a kellő vasunk hozzá…

Hirdetés

Ha megkérdeznének, mi jutna eszedbe leginkább a Crysis-ról? Idegen lények és koreaiak fenyegetik a szabad világot, amelyet egy hős amerikaival kell megmentened? Pff...ugyan már, ezzel a sztorival készült már millió ilyen FPS... Hősünk speciális nanoruhát visel, amellyel gyorsabban fut, mint bárki más, vagy akár teljesen láthatatlanná is tud válni és lesből támadni, mint a Predator? Nem rossz, de a nemrég megjelent TimeShift szuperruhája ennél sokkal különlegesebb időlassító trükkökre is képes... Teljesen szabad játékmenet: egy hatalmas szigeten jársz, ahol rajtad múlik, hogyan közelíted meg távolról az ellenséget? Ez tényleg igazi erőssége a játéknak, viszont a Far Cry-ban ezt a poént már lelőtték és a STALKER is hasonló elven működött...
Nem, akárhogy is csűrjük csavarjuk: bár a Crysis egy nagyon jó és szolid kis FPS, labdába sem rúghatna, ha történetesen nem lenne olyan brutális grafikája, amely minden mást felülmúl, amit az utóbbi időben PC-re, vagy konzolra kiadtak...

 

 

A géped ilyet még „nem evett"...
Az igazi vizuális orgazmushoz, vagyis a DirectX 10-es effektek bekapcsolásához természetesen egy Windows Vista-val felvértezett csúcsgépre van szükségünk - hacsak nem buheráljuk meg a konfigurációs fájlokat, hogy XP-n is fusson DX10-en a kicsike. Ha mindent a maximumra tolva teljesen tükörsima, szaggatás nélküli grafikát szeretnénk, akkor még DX 10 nélkül is a lehető legmodernebb gépekre van szükség. Ilyenkor bánja igazán az egyszeri játékos, hogy nem pengetett ki még több pénzt a még modernebb hardverre...
Pedig akárhogyan is nézzük: a Crysis grafikája maximumra tolva aláz-gyaláz mindent. A játékban ábrázolt kis mikronéziai sziget döbbenetesen realisztikus és gyönyörű, akár az erdők, és mezők buja növényzetét, akár hiperrealisztikus vízábrázolást, vagy az emberek és szörnyek kidolgozását, arcmimikáját, animációját nézzük.

 

 

Predator után szabadon
A Crysis másik nagy erőssége a már említett hatalmas szabadság: lineáris játékmenet, és szűk folyosós pályák helyett hatalmas helyszíneket járhatunk be és teljesen ránk van bízva, hogy a koreai katonákat, illetve az idegeneket honnan és milyen módszerrel támadjuk meg. Hozzá kell azért tenni, hogy a nanoruha láthatatlansága túlságosan is hatékony, ezért az esetek többségében ezt a képességet fogjuk újra és újra kihasználni, hogy meglepjük vele az ellenséget. A játékmenet egy idő után azért picit monotonná válhat, különösen a játék második szakaszában, ahol már kevesebb taktikázásra nyílik lehetőségünk, miközben az idegen lények ellen harcolunk.

 

 

A hardvergyártók dörzsölik a tenyerüket...
Biztos vagyok benne, hogy a Crysis kiadása igencsak megmozgatja majd a hardverpiacot, hiszen akik eddig nem fejlesztették a gépüket, azok a Crysis miatt több, mint valószínű, hogy megteszik. Szó sincs arról, hogy Crysis csak „tech demo" lenne, de ezt a látványt kétségtelenül még jó ideig nem fogja überelni semmilyen másik játék...

 


GameStar


Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)