"Ha itt vagy, az azért van, mert keresel valamit" - olvasható a Crowfall hivatalos honlapján, ami csak egy hajszálnyival különbözik egy homályos Mátrix idézettől. Pirula nincs.
Ha kicsit jobban utánaolvasunk annak, hogy kik állnak a projekt mögött, olyan nevekre bukkanunk, mint J. Todd Coleman, aki a Shadowbane-en is dolgozott, valamint Gordon Walton, aki többek között a Star Wars: the Old Republic, a Star Wars Galaxies és az Ultima Online címeket jegyzi, vagy Thomas Blair, aki az EverQuest egyik készítője. Innentől kezdve pedig máris érdekesebb a dolog.
A rajzfilmszerű Crowfall egyik legfontosabb eleme a területfoglalás, ami kivételesen nem merül ki annyiban, hogy az ellenséges város tizenöt szinttel alacsonyabb NPC-it halomra gyilkoljuk a buli kedvéért. Egyelőre persze még nem lehet mindent tudni a részletekről, de van néhány játékelem, amelyeket már most ismerhetünk, és amelyek miatt az egész projekt izgalmasnak tűnik.
Itt tényleges foglalás történik, ami a játékra is hatással lesz, méghozzá a hatalmi rendszer minden kellemes előnyével együtt, amennyiben te is a győztes oldalon állsz. Döntéseink és játékstílusunk alapjaiban befolyásolják majd környezetünk folytonos változását, emiatt pedig a szerverek között látható különbségek alakulnak ki, mert a játékosoknak köszönhetően egymástól eltérő világokként fognak létezni. Ahol az egyiken egy hatalmas vízesésben gyönyörködtél, ott lehet, hogy a másikon épp a szárazság közepén fogsz tikkadni néhány teve társaságában.
Akik még emlékeznek a Shadowbane-re, azoknak halványan derenghetnek a pvp alapú, guild területfoglalások, ami a Crowfall ötletének alapjait kölcsönözték.
A másik kiemelhető és szintén klasszikus címekből (Star Wars Galaxies, Eve Online) átvett elem a craftolás, ami az egyik legfontosabb részét képezi majd a folyton változó világ gazdaságának. Ez a mostanában MMO körökben elterjedt "oldj meg mindent egyedül" elvvel szembemenve a játékosok csapatmunkáját tartja fontosabbnak és nem egy pótcselekvés, amivel két bossfight között ütheted el az idődet, míg nem lesz jobb cuccod.
Valódi mesterséggé nőtte ki magát, ahol a többi játékos márkahű lehet hozzád, híressé válhatsz és a craftolt fegyvereknek/ruháknak/házaknak/ostromgépeknek
ténylegesen van értéke. Az egyedi alapanyag-felhasználás és változatos gyártási folyamatokkal való kísérletezgetésnek köszönhetően ritkábbak az egyforma itemek, és te döntheted el a képességeik elrendezését. A különböző cuccok elkészítésében már nem a „mit?" kérdés, hanem a „hogyan?" a hangsúlyosabb, ahogy változatos minigame-eken keresztül készítheted el mestermunkáidat, amikhez, ha szerencsés vagy, még halott fickók lelkeit is felhasználhatod. Az ajánlat innentől kezdve kihagyhatatlan.
A Crowfall tehát ígéretesnek tűnik, de sajnos már épp elég MMO-t láttunk jönni a világmegváltó tervekkel, amik 1-2 év után a free-to-play kategóriába zuhantak (minden rosszindulat nélkül). A honlap szerint viszont már csak egy hónapot kell várni a következő, nagyobb bejelentésig, akkor pedig kiderül, hogy mit tudnak ebből ténylegesen felmutatni. Mindenesetre az MMO-kra tényleg ráférne valami vérfrissítés, ami nem csak az újabb szupergrafikás, tarka páncélzatokban mutatkozik meg.
Szóval a nagy egészre még várnunk kell kicsit, de hallunk még a Crowfall világáról, és remélhetőleg egyre izgalmasabb lesz az egész.