A Dota 2 néhány év alatt nőtte ki magát a világ egyik legnagyobb eSportjává, az idei The International néven futó világbajnokságon már több mint 5 milliárd forint volt a nyereményalap. Eközben az évtizedes múlttal rendelkező CS:GO versenyzők ennek a huszadát sem vihették haza.
A Dota 2 magasan a Steam legtöbbet játszott játéka, de a második helyet nagyon biztosan tartja a CS:GO, amely minden idők egyik legnépszerűbb lövöldéje, különösen akkor, ha kompetitív játékról, eSportról beszélünk. De akkor miért nem szerveznek ebből is hatalmas versenyeket? A The International bebizonyította, hogy a közösség nem kevés pénzt hajlandó ebbe belefeccölni (a Valve 55 milliót keresett csak azzal, hogy a játékosok növelték a nyereményalapot), akkor a CS:GO miért kullog hátul?
"Úgy érezzük, hogy jó dolog az, hogy a különböző projektek teljesen más irányba haladnak. Vállalatként ez nagyon fontos a számunkra, mert ebből tanulunk a legtöbbet. Ha minden projekt ugyanarra tartana, akkor nem vennénk észrve a vakfoltokat és belefutnatnánk valami hatalmas bakiba. El akarjuk különíteni az egyes szekciókat, mert így sokkal könnyebb megtalálni a helyes utat." - mondta Erik Johnson, a Valve közösségi menedzsere.
Kicsit furcsa, hogy a vállalat második legnagyobb játéka parlagon hever csak azért, hogy lássák, mi történik akkor, ha nem történik semmi, de a Valve-nél minden bizonnyal nálunk okosabb emberek dolgoznak, akik pontosan tudják, mire van szüksége a játékosoknak.