Bár a játékújságírók nagyrészt elismeréssel illették a Mass Effect 3-at, rajongói szinten valamivel másabb a helyzet. Miután megrohamozták a Metacritic-et, és csúnyán leszavazták a játékot megjelenése napján, petíciót indítottak azért, hogy a készítők újraírják a befejezést.
Továbbra sem kívánjuk lelőni annak okát, hogy miért lett ekkora felháborodás, és kérünk titeket, hogy ti se tegyétek egyelőre, hátha valaki maga szeretne meggyőződni arról, hogy a zendülésnek oka van. Casey Hudson, a BioWare igazgatója egy interjúban elárulta, hogy már eredetileg is úgy tervezték meg a Mass Effect 3 befejezését, hogy megossza a véleményeket. "Nem akartuk, hogy a játék felejthető legyen," -mondta, majd hozzátette, hogy ugyan a vélemények erősen megoszlanak, a játékosok sorra vitatkoznak azon, hogy a befejezés tulajdonképpen mit is jelent, és mi fog következni, milyen helyzetben maradtak a karakterek.
Hudson arra a legbüszkébb, hogy a történetre emlékezni fog a játékostársadalom, és megjegyezte, hogy a BioWare nagy figyelmet fordít a rajongók visszajelzéseire. "Ez nagyon fontos számunkra, és mindig is hallgatni fogunk a visszajelzésekre, megvitatjuk és megpróbáljuk a rajongók számára helyes dolgot cselekedni. Ezért van az, hogyha a Mass Effect 2-re gondoltok, tudtuk, hogy a játékosok több időt szeretnének egy olyan karakterrel tölteni, mint Liara, ígyhát csináltunk egy olyan történetszálat, aminek ő eleinte a képregényekben, majd a DLC-ben is része volt,"
"Van néhány nagyon jó egyjátékos és többjátékos tartalom is érkezőben, és a visszajelzéseik hatással vannak arra, hogy hogyan tervezzük meg ezeket."
Megtudhattuk továbbá, hogy eleinte sem Talit, sem Garrus-t nem tervezték olyan karakternek, akivel szerelmi viszonyba lehet keveredni, de olyan népszerűek voltak, hogy a játékosok jelentős része szeretett volna velük kapcsolatba kerülni. Várjuk, hogy mit tartogat még a BioWare a játékosok számára és reméljük, hogy a bosszankodókat is sikerül valamilyen módon kárpótolni. A Mass Effect 3-ról szóló tesztünket a frissen megjelent márciusi GameStar hasábjain olvashatjátok Chavalier kolléga tollából, nyolc oldalon keresztül.