Manapság nem sok kiadó vágna bele egy MMORPG fejlesztésébe, talán ezért is döntöttek a Camelot Unchained fejlesztői a közösségi finanszírozás mellett. Így viszont a rajongók felé kell elszámolnia a csapatnak, az alfa csúszása után pedig a béta indulása kapcsán is magyarázkodni kényszerülnek, aminek az indulása lehet, hogy jövő évre csúszik.
A Dark Age of Camelotot is jegyző Mark Jacobs elmondása szerint a legnagyobb probléma egy vezető programozó kilépése, aki két nappal azután távozott is, hogy a Riot Gamestől sikerült leigazolni a Camelot Unchained csapatához. Az "életét megváltoztató lehetőség miatt" lelépő programozó helyét egyébként sikerült betölteni, viszont az új csapattag csak szeptemberben kezdi a munkát, ám mindez a játék költségvetésére egyelőre nincs hatással, ugyanis jelenleg az előzetes számításokhoz képest kevesebbet költ a csapat.
A csúszás viszont azt is jelenti, hogy semmilyen feature-t nem vesznek ki a játékból (Jacobs szerint ezért is döntöttek egy kiadó megkeresése helyett a Kickstarter mellett), annak ellenére, hogy jól tudják, a halasztás miatt többen visszakérik majd a pénzüket. Más közösségi finanszírozással készülő projektekkel ellentétben ugyanis a Camelot Unchained csapata minden gond nélkül visszafizeti azoknak a felajánlásait, akik ezt kérik, az előző halasztáskor pedig ez a hozzáállásuk ötvenezer dollárt vett el a költségvetésből.
A bajok ezzel nem érnek véget a City State Entertainmentnél, ugyanis Jacobs személyesen is nehéz helyzetben van feleségének betegsége miatt. Ennek ellenére a csapat bizakodik a játék sikerében, és minden hátráltató tényező dacára rengeteg támogató bizalmát továbbra is élvezik.