A western témájú játékok érthetetlen módon a nevezetes fehér hollóval vetekszenek, ha felbukkanási gyakoriságról van szó. Pedig kevés ideálisabb szetting létezik egy FPS számára, mint a filmek tucatjain megörökített vadnyugat.
A 2006-os Call of Juarez mérsékelt sikerrel adta vissza ezen éra hangulatát. A sajtó kissé fanyalgott, amikor értékelésre került sor, a játékosok egy része viszont el volt ragadtatva. Az igazat megvallva a ma már fillérekért vesztegetett játék grafikája még ma is megállja a helyét, s a játékmenet is tartogatott pár elemet, ami kiemelte az átlag FPS-ek közül. Más kérdés persze, hogy a körülményesen kivitelezett ugrálós részek inkább hatottak frusztrálóan, mint üdítően.
A folytatás, akarom mondani, az előzmény a Chrome motor legújabb változatával dübörög majd, s a történet a McCall fivérek előéletét ismerteti meg velünk. Emlékeztetőül, Thomas volt Billy Candle nevelőapja, az Ray pedig a begurult lelkész. Nem sokkal a polgárháború után kezdünk, mégpedig Georgia államban, s a erőszakkal, bujasággal és mohósággal átitatott kalandok során egészen Mexikó egyik azték romvárosáig jutunk.
A megjelenés még idén várható PC-re, PS3-ra és X360-ra.
Személy szerint már csak arra lennék kíváncsi, mi a helyzet a Warhound, a Dead Island és a Chrome 2 projektekkel. Bízzunk benne, hogy előbb-utóbb ezen a fronton is mozgolódásra kerül sor.