Ezen a héten a Treyarch egy sor Call of Duty: Black Ops 2-es fegyvernek egyensúlyozta ki a sebzését a játék PC-s változatában, ami sokaknál verte ki a biztosítékot és páran még halálos fenyegetéssel is ijesztgették a vezető játékdizájnert, David Vonderhaart.
Amellett, hogy a dolog önmagában nevetséges, mert a Call of Duty-knál ez egy bevett szokás és az utóbbi évek epizódjainál mindig végigizgulhatjuk ezt a tömeges hisztit, valljuk be azt is, hogy ezek a megnyilvánulások nagy szerepet játszanak abban, hogy a publikum hogy tekint a videojátékokra és velük játszó emberekre. Nem tesz ez jót sem a játékostársadalomnak, sem maguknak a játékoknak.
Az Activisionös Dan Amrich egy blogbejegyzésben igyekezett csitítani a tömeget és felhívta a játékosok figyelmét, hogy ez "egyáltalán nem oké", illetve "ha szeretnek egy játékot, akkor legyenek már tisztelettel azok az emberek felé, akik megcsinálták - ahelyett, hogy halálosan megfenyegetik, csak mert teszik a dolgukat".
Amrich azt is leírta, hogy ez a jelenség természetesen nem csak a Call of Duty-s közösségre jellemző és szerinte a világ ezért tekint a játékosokra úgy, mint "gyerekes, nyávogó seggfejekre". Mert ezek a gyerekes, nyávogó seggfejek mindig a leghangosabbak.
Vonderhaar egyébként jól viseli az egész ügyet, a Twittere alapján azt mondanánk, hogy vagy nagyon megszokta már, hogy az egyik legvitatottabb franchise játékain dolgozik, vagy egy zen buddhista türelmével áldotta meg az ég.
Not sure these fractions of seconds are worth the threats of violence. +
— David Vonderhaar (@DavidVonderhaar) July 23, 2013
Csak, hogy egy kicsit vidámabb híreink is legyenek a Call of Duty: Black Ops 2-vel kapcsolatban, elmondjuk, hogy pénteken indul a dupla XP hétvége, úgyhogy holnaptól igazán megéri majd harcolni. Persze, csak digitálisan.
Szerintetek rendben van az, hogy egy fegyvermod miatt valakit erőszakkal fenyegetnek meg? Szerintetek megéri összeveszni egy videojátékon?