A virtuális valóság-headsetek után sokan már a következő logikus lépésen gondolkodnak, ami nem kizárt, hogy egy különleges kontroller lesz, de például többen kísérleteznek olyan szerkezetekkel, amik a mozgás élményét hozzák el az egyébként egy helyben ülő VR-játékosoknak. Egy német tudományos intézetben olyan gépezetet építettek, ami minden korábbi próbálkozáson túltesz.
A CableRobot Simulatort Tübingenben építették meg, és egy nagyjából nyolcvan kilót nyomó vázban képes mozgatni a játékost, így elég hasonló erőhatásokat kifejtve, mint amik a játékbeli szituáció alapján érnének minket. Ez a fajta környezet, ahogy a demóban is láthatjuk, azokhoz a játékokhoz passzol leginkább, ahol egyfajta pilótafülképben ülünk, így például repülő- és űrszimulátorokhoz, vagy autóversenyekhez. Sajnos ez a fajta VR-élmény nem éppen az a kategória, - például a szükséges tér, vagy a váz mozgásáért felelő kábelek és csörlők ára miatt - amit otthon is megengedhetünk magunknak, de ettől kevésbé lesz menő maga a koncepció.
Szerintetek egy headset után mi lenne a legfontosabb az otthoni VR-játékhoz?