Az Enemy Territory: Quake Wars megjelenését követő hónapokat csapatépítéssel töltötte a Splash Damage néven ismert formáció. No meg egy új játék, a Brink koncepciójának kidolgozásával.
A Brink a Doom 3 alatt debütált, id Tech 4 grafikus motor erősen módosított változatát használja. Nekem már az is tetszett, amit a Raven művelt a koros motorral a Wolfenstein kedvéért, ám a Splash Damage srácainak munkája egészen döbbenetes eredménnyel járt. Nézzétek csak meg a képeket a galériában.
Az online és offline végigjátszható történetben az emberiség fennmaradásának egyetlen esélye az Ark (bárka) néven ismert kísérleti, önellátó telep. Az óceánok szintjének drasztikus megemelkedése (újabb utalás a bibliai özönvízre) emberek tízezreit hajszolta a tudósok és azok leszármazottai által lakott menedékbe. A zsúfoltság, az ellentétes érdekek, az elégtelen erőforrások egyenlőtlen elosztása polgárháborús helyzetet teremt alig néhány év leforgása alatt. Ha az Ark darabjaira hullik, az emberiségnek befellegzett.
A Brink, mint már említettem, mind online, mind offline módban játszható. Egy-egy küldetés teljesítése után lehetőségünk nyílik arra, hogy megválasszuk egyedül, vagy inkább más emberekkel együtt kívánjuk-e folytatni a történetet. Richard Ham kreatív igazgató egy videóinterjú keretein belül árulta el, hogy nem kívánják már most elvarrni az össze szálat. Konkrét terveik vannak egy második és egy harmadik részre is, tehát csakis a fogadtatáson múlik, hogy megismerjük-e valaha a teljes egészében az Ark történetét.