Mazur és HP elmélkedését a játékról videós formában itt nézhetitek meg.
Ma is tanultam valamit, pontosabban tegnap éjjel, hajnali kettő tájban, és meg is osztom veletek: hiába túl rövid az élet ahhoz, hogy biztonságosan húzzuk ki a gépből a pendrive-ot, vagy hogy mindenféle tutorial üzeneteket olvasgassunk a játékok elején, nos, néha rá kell szánni az időt. Azt hittem, hogy a Demon’s Souls, illetve a két Dark Souls végigjátszása feljogosít arra, hogy hetykén besétáljak Yharnam városába, miközben a válogatott rémségek farkukat-csőrüket-csápjaikat behúzva iszkolnak tova előlem.
Sejtitek: nem így lett. Órákkal később, mikor végre ráéreztem az új harcrendszer lendületére (és már nem is értettem, hogy mit nem lehetett rajta érteni korábban), akkor a játék központi helyszínén, Hunter's Dreamben megtaláltam a földön azt a néhány üzenetet, ahol ezt udvariasan leirták, csak hát a kevélység, a kivagyiság... ugye. Sebaj, jó lecke volt. A kontroller is megúszta, a tévé is megúszta, gond egy szál se.
Nem fogom most részletesen kivesézni a játékot, mert sok-sok órát szeretnék még rászánni a végleges ítélet előtt (hogy mást ne mondjak, az online komponens tegnap még nem is működött, pedig nem elhanyagolható része a játéknak), de első benyomásnak megteszi, hogy valóban sikerült megújítani azt a formulát, amit eleve ők fejlesztettek tökélyre – márpedig ez csak a legnagyobb fejlesztőcsapatok kiváltsága, olyanoké mint a Rockstar vagy a Blizzard. Néhány hete ledaráltam a Lords of the Fallent, és ugyan remekül szórakoztam vele, még el is ismertem magamban néhány kiváló új ötletét, amivel továbbgondolták a Souls-játékok mechanizmusait, de most látszik igazán: Hidetaka Miyazakinak kell lenni ahhoz, hogy valaki valóban új evolúciós lépcsőfokra helyezze a sorozatot.
Azt ugyanis tudtuk, hogy a Souls-játékokkal ellentétben nem lesz pajzs, illetve hallottunk a „regain systemről” is, de hogy a kettő együtt ilyen dinamikus, újszerű tempót diktáljon, az meglepett. A játék ugyanis egyrészt óvatosságra sarkallna (talán hallottátok már, hogy a Souls-játékokban viszonylag gyakran meg lehet halni…), de ha egy csúnyán bekapott sebzés után még időben sikerül bevinni néhány találatot, akkor nincs veszve minden, visszagyógyulhatjuk a minuszt – ez az a bizonyos regain system. Ha valaki azt gondolná, hogy ez így túl könnyű, nos, több összecsapás már ezt szem előtt tartva lett megalkotva, azaz van hogy a boss folyamatosan, védhetetlenül sebez(get) minket és nincs más választás, mint ütni, ütni, ütni. Nincs már ficakból mérgezett nyíl lövöldözése, itt oda kell menni és zúzni kell.
Ugyanígy a mágiát is el lehet felejteni: legutóbb, a Dark Souls II-ben alapvetően mágus karakterrel játszottam, úgyhogy kezdtem is elszokni a bunyótól, de itt nincs mese, le kell porolni a régi jó mechanizmusokat, nincs már néhány crystal soul speartől megfekvő boss. (De szép is volt!)
A játék kicsit leegyszerűsített, lecsupaszított, de semmiképp sem lebutított, és ez csakis hasznára vált. Most sem szájbarágós, az ember csak figyel, és homlokát ráncolva próbálja összerakni dirib-darabokból fura és néha rémítő világának titkos történetét, szabályszerűségeit. Felfedezni továbbra is lebilincselő, illetve hát az „esküszöm nem értem, hogy mi a büdös búbánat folyik itt” továbbra is annyira szórakoztató, mint Souls-játékokon kívül máshol soha semmi.
Legyen elég most ennyi. Messze vagyok még a Bloodborne végétől, de már most sem ódzkodok nagyot mondani azzal, hogy a PlayStation 4 megkapta első „igazán exkluzív” exkluzív címét, amire – a szerintem a közfelháborodáshoz képest korántsem olyan vacak, de azért inkább csak csecse, mint becse – The Order 1886 után oly nagy szüksége volt. Hogy a Bloodborne többi Souls-játékhoz képest hol áll meg, még nem tudom, de eddig úgy érzem, talán a sorozat csúcspontja is lehet. Nagyon kíváncsi leszek még az online komponensre, illetve arra, hogy a játék (eddig) egyetlen igazi hibájául felróható, rettenetesen hosszú töltési időket sikerül-e a következő patchben orvosolni. (Tudom, tudom, ha nem hal meg folyton az ember, akkor nem annyira zavaró.)
Ha szeretnéd te is kipróbálni, hogy milyen ötvenedszerre is meghalni (vagy nem), akkor gyere velünk a Bloodborne megjelenése alkalmából tartott ingyenes GameNightra március 26-án, csütörtökön, ahol értékes nyeremények is gazdára találnak majd.