Nem csak a Blizzcon 2015, de úgy általában a MOBA játékok világának egyik legnagyobb meglepetése volt a Heroes of the Storm egyik új hőse, amit két ember egyszerre fog irányítani. Emellett persze új térképek és egyéb újítások is érkeznek a játékhoz, viszont nem csak a játékmenet tartogat újdonságokat, hanem a matchmaking rendszert is lecserélik egy teljesen újra.
A játék rendezője, Dustin Browder szerint a jelenlegi rendszer legnagyobb problémája, hogy igazából egy az egyben a Starcraft 2-ből származik, ami egy teljesen különböző stílusú játék és míg ez ideiglenes megoldásnak elég volt, a srácoknak most a nulláról kell újrakezdeniük a matchmakinget. A rendező szerint az előző rendszer elsődleges célja az volt, hogy minél gyorsabban meccseket állítson össze anélkül, hogy a tekintettel lenne a párosítások minőségére.
Az új rendszer már inkább arra fog fókuszálni, hogy hasonló tudásszintű játékosokat válogasson össze és így mindenki szórakoztatóbb meccsekben vehessen részt anélkül, hogy sokkal többet kellene várnia. Persze azért Browder elismerte, hogy így is előfordulhatnak szélsőséges helyzetek, de nem ezek fogják dominálni a játékot: "Ha Brazíliában vagy hajnali 4-kor és te vagy az egyik legjobb játékos a világon, akkor talán nem akarunk 30 percet tölteni azzal, hogy megtaláljuk neked a legjobb meccset."
A Blizzardnak az a szándéka, hogy az elkövetkező 2-3 hétben már életbe léphessen a rendszer, de fontos kiemelni, hogy ez tényleg csak egy szándék és nem egy ígéret.
Ti javítanátok a jelenlegi matchmakingen?