Paul Della Bitta, aki korábban a Blizzardnál a közösségi fejlesztésekért és az eSportért felelt és Blaine Smith, aki a Sony Online Entertainmentnél a Pox Nora és a Relic Entertainmentnél a Company of Heroes vezető dizájnere volt, megalapították a Molten Games fejlesztőstúdiót.
A két nagyágyú azzal a céllal alapított új céget, hogy olyan játékokon és IP-ken dolgozhassanak, amilyeneken igazán szeretnének. "Emlékszünk a régi idők játékaira és fejlesztőcsapataira" - mondta Della Bitta. "Rengeteget játszottunk a Blizzard és a Valve játékaival, mielőtt ott dolgoztam volna. Ezek a stúdiók szinte csak játékosokból álltak, akik imádtak játszani és jó játékokat akartak készíteni. Ezt a nemes tradíciót szeretnénk követni"
Az első játékuk egy free-to-play internetes AAA PC-s cím lesz, amit a NCSoft több millió dolláros befektetésének hála lesz képes a Molten elkészíteni. Jelenleg is keresnek fejlesztőket, akik szívesen dolgoznának a játékon, úgyhogy nézzétek meg a hivatalos oldalukat, hátha kedvet kaptok hozzá.
A Molten szerint az emberek úgy tekintenek a free-to-play modellre, mint olyan játékokra, amikben nincs elég mélység és tartalom, főleg a mobil platformokon megjelent játékok miatt. "A 'AAA' számunkra egy minőségjelző. Ez a játék pontosan olyan lesz, amiért örömmel fizetnél 60 dollárt egy boltban, de mi inkább az ingyenes modellel szeretnénk kísérletezni. Azt szeretnénk, ha a játékosok azt az élményt kapnák meg ingyen, amiért egyébként 50-60 dollárt kellene fizetniük."
Mindig öröm, amikor egy új ambiciózus stúdió megalapulásáról számolhatunk be, a GameStar sok sikert kíván a Molten Games-nek és közelről figyeljük majd az új játékuk alakulását is.