Már egy jó ideje tudni lehet, hogy a BioShock 2 az első résszel ellentétben rendelkezni fog multiplayerrel, de bizonyos nem elhanyagolható multis részletekről eddig nem esett szó. Illetve van pár módosításra szoruló állítás, ami tavaly májusban még biztosnak látszott, de mára hitelét vesztette.
A 2K Games oldalán egy tegnap megjelent írás azt a küldetést vállalta, hogy a játékosokat leginkább foglalkoztató, a BioShock 2 multijával kapcsolatos kérdéseket összegyűjtve egy posztban mindegyikre választ is ad. Ha lehet, most nem térnék ki külön minden kérdésre és válaszra, hanem a tényadatok közül említeném meg a legfontosabbakat. Először is nem lesznek a klaszikus értelemben vett ranked/unranked viadalok. Ehelyett nyílt és privát meccseket vívhatunk, ahol a nyílt játékban elért eredményeink egy nagy globális eredménytáblára kerülnek szemben a privát eredményekkel, amelyeket csak emlékeinkben őrizhetünk tovább. Amikor a lobbiban vagyunk, lehetőségünk lesz barátainkat meghívni csapatunkba -vagy akár játék közben, ha van szabad hely-, a meccsszervező szolgáltatás pedig ügyel arra, hogy egybetartsa csapatunkat és olyan ellenfeleket kerítsen neki, amelyek közel egyforma szinten állnak velünk.
Sajnos nem tudjuk majd a nekünk nem tetsző játékosokat bannolni a játékból. Ha csalókat vélünk felfedezni, vagy valaki viselkedésével folyamatosan tönkreteszi a játékot, akkor a legtöbb amit tehetünk, hogy jelentjük azt az illetékes mindenhatók felé. Végül két szomorú tény: a fentiekből már látni lehetett, hogy a BioShock 2-ben sem LAN sem dedikált szerver opció nem kapott helyet. Mivel az első részben egy sornyi multiplayer kód sem volt, így az utólagos beépítés körülményessége miatt csak a legfontosabb dologra tudtak koncentrálni, ami az internetes játék, dedikált szerverek nélkül. A részleteket itt olvashatjátok.