A kaliforniai bíróságra került a Killzone: Shadow Fall ügye, amiben azt vizsgálják, hogy a Sony félrevezette-e a vásárlókat azzal, hogy 1080p-s felbontással hirdette a PS4-es lövöldét.
Ha emlékeztek, akkor ezzel kapcsolatban korábban is volt egy kis hiszti, hiszen a Killzone: Shadow Fallt ugyan nemcsak simán felskálázták 1080p-re, de nem is feltétlenül natívan fut ebben a felbontásban. Ennek folyományaképpen az Edelson PC (ugyanaz a cég, amelyik a Sega és Gearbox ellen indított pert az Aliens: Colonial Marines kapcsán) benyújtott egy keresetet a bíróságra, hamis reklámozás és a vásárlók félrevezetésének vádjával. A felperes ötmillió dollárt szeretne ebből kihozni, mert szerintünk az a technológia, amit a Guerrilla Games használt az 1080p-s felbontás biztosítására, nem egyenlő a natív 1080p-vel.
A fejlesztők egy "időbeli újravetítés" (temporal reprojection) nevű technológiát használnak, ami nem ugyanaz, mintha csak felskálázták volna a játékot, de nem egyenlő a natív 1080p-vel. Míg az utóbbiban új pixelek hozzáadásával igyekeznek széthúzni az adott képet (ezzel homályosabbá, ámde nagyobbá téve azt), addig az előbbinél a technológia figyeli a pixelek helyét és megjósolja, hogy hol lesznek azok a jövőben. Azokat a múltbéli pixeleket kombinálja újonnan rendereltekkel, ezzel egy nagyobb felbontású új képkockát hozva létre. Ez persze nem mindig sikerül. Erről bővebben is olvashattok a Killzone: Shadow Fall oldalán.
A Killzone: Shadow Fall többjátékos módja ezt a technológiát használja és most ebből van botrány. Ti mit gondoltok?