Két év fejlesztés után a Battlefield 4 végre megjelent, melynek egyjátékos módjáról tegnap óta nálunk is olvashatjátok a szakirodalmat. Hamarosan érkezik a multiplayer teszt is, ezért összeszedtük, hogy mire is számíthatunk a többjátékos módban, és pontosan mit is takarnak a Levolution eventek.
A Battlefield 4 multiplayer pályáin a harc izgalmai mellett különböző események, úgynevezett Levolution eventek fogják színesíteni a játékmenetet, amelyek jelentősen befolyásolhatják az összecsapások kimenetelét vagy állását, legyenek azok összeomló épületek, áradások vagy akár partra vetődő hadihajók. Az alábbiakban sorra vesszük a Battlefield 4 multiplayer pályáit és azokat az eseményeket, amelyekkel számolnunk kell, ha az adott pályán próbálunk szerencsét.
Dawnbreaker
A főútvonal alatt húzódó gázcsővezetékekben megnövekedő nyomás következtében az utca alatt elhelyezkedő két tolózár felrobban, ami a közeli híd összeomlásához vezet. A híd leomlása lehetetlenné teszi közlekedést, de a keletkezett törmelék új fedezékeket is biztosít.
Flood Zone
A pályán található egy gát, amit ha megsemmisítenek, kisebbfajta özönvíz éri az utcákat, aminek következtében értelmet nyerhet a kétéltű és vízi járművek használata, illetve a víz korábban járható utakat elzárhat, de újakat is teremthet.
Golmud Railway
A pályán rengeteg robbanóeszköz van szétszórva, amelyek hatalmas krátereket hagynak maguk után, de egy fegyvereket és egyéb hadászati eszközöket szállító vonatot is el lehet foglalni, amely nagyban megkönnyítheti a csapat sikerét.
Hainan Resort
Lángba boruló olajkitörések következtében a pálya központjában található hotel két szárnya teljesen leég, aminek következtében nagyban romlanak a látási viszonyok, illetve néhány hely elérhetetlen lesz.
Lancang Dam
Ezen a pályán is található védőgát, amely eleve rossz állapotban van, és megfelelő robbanóanyaggal vagy rakétavetővel teljesen elpusztítható, aminek következtében nem víz, hanem szemét és törmelék zúdul a pályára, ami rontja a látási viszonyokat, ráadásul az esemény után búcsút mondhatunk az elektromosságnak is.
Operation Locker
Ezen a pályán egy börtön falai mögé zárhatjuk ellenfeleinket, ami önmagában csak nehéz helyzetet teremt, de elegendő robbanószer birtokában előidézhetjük a börtöntorony összeomlását, ami a csapdába esett katonák vesztét okozza. Az összeomló torony természetesen jelentősen megváltoztatja a pályát, de további nehézségeket okozhat a kinti hóvihar, ami jelentősen csökkenti a látótávolságot.
Paracel Storm
Ezen a pályán hatalmas a vihar, és található egy szélturbina, amelybe miután belecsap egy villám, felrobbanthatjuk, s ezzel egy hatalmas hadihajó partra futását idézhetjük elő. A hadihajó a város egy igen forgalmas környékén okoz károkat, de partra futásával elérhetőek lesznek a rajta található fegyverek is. Itt is nehézségeket okozhat az egyre hevesebb vihar, aminek következtében nehezen lehet majd látni, de óriási hullámokra is kell számítani, amelyek nehezítik a vízi egységek érvényesülését.
Rogue Transmission
Egy óriási rádióteleszkóp kábeleit megsemmisítve elérhetjük, hogy lezuhanjon a szerkezet, ami teljesen átformálja az alatta lévő tájat, ráadásul miután ez megtörténik, a járművek már nem spawnolnak.
Siege of Shanghai
A pálya központjában található felhőkarcoló összeomolhat, ha az alapzati tartószerkezetét felrobbantjuk. Amennyiben ez bekövetkezik, drasztikusan megváltozik a város képe, ráadásul az összeomló épület közelében keletkező törmelék és szemét is nehezíti a látást.
Zavod 311
Ezen a pályán a központi épületben élesíthető egy robbanófej, amely miután élesedik, levegőbe röpíti a felette elhelyezkedő gyárkéményt. A robbanás környezetében a lezuhanó kémény óriási károkat okoz, használhatatlanná téve a járműveket, de ennél is nagyobb gondot okozhat a sugárzás, amely folyamatosan károsítja a szennyezett területen tartózkodó játékosokat.
Elég jól hangzik, reméljük, nem unjuk meg túl hamar. Ti melyiket próbáljátok majd ki először?