Teljes képet ugyan még nem kaphattunk arról, milyen lesz az idei Battlefield 4, de a nyílt béta keretében megismerhettük a játék néhány új, még jelenlegi generációs konzolokon is elképesztő funkcióját.
Patrick Bach-hal, a játék executive producerével a VG247 készített interjút a napokban, ő pedig nem volt rest kimerítően válaszolni a kérdésekre. Míg a DICE próbálja megőrizni azokat az alapvető értékeket, amik a legelső Battlefield óta kísérik a szériát, kénytelen néhány újítást alkalmazni. „Mióta elkezdtem a DICE-nál dolgozni, úgy érzem, továbbra is megvannak az alapvető értékek, ami egyszerre egy jó és rossz dolog. Még mindig hiszünk abban, amit csinálunk; hisszük, hogy ahogy mi gondolkodunk, az a helyes gondolkodás, ha valaki igazán jó játékot akar csinálni.”
Természetesen továbbra is tart az összehasonlítgatás a nagy riválissal, a BF4-hez képest egy héttel később megjelenő Call of Duty: Ghostsszal, de Bach szerint ellentétben a Battlefield 3 és a Call of Duty: Black Ops 2 fej-fej melletti csatározásával, most nincs szükség arra, hogy győztest hirdessünk a versenyben, mivel mindkettő nagyon különbözik egymástól.
„Az egész ízlés kérdése. Vannak hasonlóságok, az ember persze szeretné, ha az ő játéka lenne az elsőszámú shooter. Ugyanakkor úgy érezzük, mindenkinek más az ízlése, ha arról van szó, melyik számukra a befutó. Mint a filmeknél, a vacsoráknál stb. Nincs olyan dolog, ami végérvényesen a legjobb lenne. Számunkra arról szól a dolog, hogy a legjobb Battlefield játékot hozzuk el, amit valaha elkészíthetünk. Hűek maradunk alapvető értékeinkhez, hűek maradunk ahhoz, amiről úgy érezzük, a legjobb a franchise számára. A Battlefield 3-mal magasra tettük a lécet, és tudjuk, hogy nehéz lesz felülmúlni, főleg mivel a BF3 olyan hosszú ideig készült.”
„Voltak dolgok, amiket be akartunk vezetni a játékba és a franchise-ba anélkül, hogy változtatnánk a játék magján - nem szeretnéd, ha a játékosok elidegenednének az őrült funkciók és őrült változtatások miatt.”
Bach szerint a legtöbb változás a háttérben történt, a játékot elsősorban szórakoztatóvá akarták tenni, mélyebbé, kielégítőbbé, intuitívabbá. Elmondta, hogy nem a trailerekben vagy a képeken láthatók az igazi változások, hanem minden játékos maga fogja érezni, ahogy megmarkolja a kontrollert (vagy ráteszi ujjait a billentyűzetre és az egérre).
A Battlefield 4 PC-re, Xbox 360-ra és PlayStation 3-ra október 29-én jelenik meg világszerte.