A Batman: Arkham Origins multiplayer opciója kapott hideget, meleget, mióta nyilvánosságra hozták a részleteket. A játékmódot fejlesztő Splash Damage stúdió szerint azonban semmi ok az aggodalomra.
A stúdió kreatív igazgatója, Alastair Cornish az OXM-nek beszélt az általuk fejlesztett játékmódról, amely különös, aszimmetrikus gameplay-t kínál, ahol két háromfős csapat, illetve Batman és Robin küzd majd egymás ellen.
„Számítottunk rá, hogy egy ilyen helyzetnél megjelennek a cinikus hangok” – mondta Cornish. „Ezért nem győzzük hangsúlyozni, hogy a két játékmód fejlesztése teljesen párhuzamosan, egymástól függetlenül zajlik, így az általunk fejlesztett multiplayer nem lesz kihatással a Warner Bros. Montreal által fejlesztett egyjátékos módra. A két játékmód ugyanannak a játéknak lesz két különböző komponense, ugyanazon a lemezen, egymást nem zavarva” – tette hozzá Cornish
Cornish arra is kitért, hogy a két stúdió természetesen egyeztet a játék hangulati kérdéseiben, hogy egységes képet kapjanak a játékosok, hiszen mindkét játékmód ugyanabban a világban játszódik. „Sokkal érthetőbb lenne a sok negatív vélemény, ha mindkét komponenst egyazon csapat fejlesztené, de a Batman: Arkham Origins esetében pont az volt a cél, hogy a különböző játékmódok a legjobb kezekbe kerülve készüljenek el” – magyarázta Cornish.
A rendező szerint a multiplayer funkció megjelenése a franchise természetes fejlődésével vált indokolttá, nem pedig azért, hogy még több bőrt húzzanak le a játékról. „Egyszerűen abból indultunk ki, milyen lenne a játék, ha az invisible predator játékmódot hús-vér emberek ellen játszanánk” – mondta Cornish
Cornish szerint az ilyen ’mi lenne ha’ típusú kérdésekből kiindulva próbáltak egy erős alapzatot teremteni az egyjátékos módnak, és ennek köszönhető a háromcsapatos aszimmetrikus játék kialakulása is, amely szerinte önmagában is érdekes és figyelemreméltó.
Nektek hogy tetszik a Batman: Arkham Origins többjátékos módja?