Nem is olyan régen az Electronic Arts szó szerint a világ legrosszabb vállalata volt és bár a cég idén már megúszta egy intővel, Stöki egy zseniális cikkben megírta nektek, hogy miért is olyan tragikus az egyik legnagyobb múltú kiadó vergődése.
Az EA azóta láthatóan jó irányba halad és az új ügyvezető, Andrew Wilson a Kotakunak adott interjújában elmesélte, hogy milyen alapvető változásokat fog bevezetni a cég életében. Érdemes elolvasni az egész interjút, de mi kiszedtük nektek a lényeget.
Wilson elmondta, hogy „alapjaiban változtatják meg a fejlesztési folyamatot". Ez azt jelenti, hogy az alfa és a végleges build között lényegesen több idő lesz, tehát a fejlesztőknek „az első koncepciós fázistól kezdve folyamatosan fenn kell tartaniuk egy játszható verziót", hogy már akkor megindulhassanak a stabilitási tesztek. Ezt már most láthatjuk a Battlefield Hardline béta példáján.
Másodsorban azon is változtatnak majd, ahogy tesztelik az adott játékokat. Sokkal alaposabb, minden részletre kitérő tesztelés folyik majd, amiből az következik, hogy ebbe a játékosokat is belevonják majd. Ezért kezdődött el ilyen hamar a Battlefield Hardline bétája is. „Mindent korábban kell csinálnunk" - foglalta össze Wilson. Ezzel szeretnék elkerülni, hogy még egy olyan eset megtörténhessen, mint ami a Battlefield 4 kapcsán esett meg. Wilson persze nem ígérheti, hogy nem lesznek többet problémák a megjelenés után, mert azt bizony egy kiadó számára „lehetetlen garantálni".
Az ügyvezető még azt is kiemelte, hogy sokkal bátrabbnak kell lenniük a játékok elhalasztását illetően. „Láttad, hogy ezt csináltuk a Titanfall Xbox 360-as verziójával is"- mondta Wilson. A Ubisoft is hatalmasat kockáztatott, amikor eltolta a Watch Dogs megjelenését és az EA is ezt fogja tenni, amikor úgy érzi, hogy egy játéknak még időre van szüksége, mert "egy pár hét is hatalmas változásokat hozhat".
Az utolsó pont, amin az Electronic Arts változtatni akar, vagy szeretne, esetleg fog, az a játékosokkal való kommunikáció. Nem kell az a fene nagy titkolózás.
„És ahogy láthattad a Hardline példáján, egyébként sem tudunk titokban tartani semmit, úgyhogy akár beszélhetünk is róla." Andrew Wilson szerint azért is fontos, hogy korábban megosszák a játékosokkal a terveiket, mert így sok hasznos visszajelzést kaphatnak és még bőven lesz idejük korrigálni. Az EA rengeteg új dologba szeretne belekezdeni, de ehhez fontos, hogy minél hamarabb elkezdjenek beszélni a projektekről.
Persze ennek az a veszélye, hogy más cégek is megláthatják, hogy mire készülnek és esetleg gyorsabban megépítik ugyanazt a játékot, de a Wilson erre a következőt mondta: „A végén, ha egy igazán jó játékot csinálunk, akkor ez sem számít".
Az a helyzet, hogy ez egy kifejezetten szimpatikus hozzáállás és borzasztóan kíváncsiak vagyunk, hogy az EA mennyire tudja majd tartani magát mindehhez. Ti mit gondoltok?