El kell ismerni, a világ jelenleg legnagyobb független kiadója mindent elkövet annak érdekében, hogy a játékosok maradék rokonszenvét is elveszítse.
Néhány éve még az Electronic Artsra fújt a fél világ, hogy így pénzéhesek, meg úgy pénzéhesek. A kiadó megítélése azóta se javult számottevően, ám időközben kiderült, hogy Bobby Kotick és társai jóval nagyobb étvággyal vannak megáldva, mint John Riccitiello kompániája.
A reggeli Ifinity Ward balhé után újabb negatív hangvételű, ezúttal már kész tényeken alapuló hírrel szolgálhatunk. A mammut nyomására kénytelen volt a lelkes amatőröket és rajongókat tömörítő Phoenix Online beszüntetni a 2002-ben még
King's Quest IX: Every Cloak Has A Silver Lining, majd három évvel később szimplán The Silver Lining címre keresztelt kalandjáték fejlesztését. Pedig a csapat néhány hónapos jogvita után megszerezte a Sierra Online márkákat akkoriban birtokló Vivendi Universal Games hozzájárulását, és mindvégig élvezte a Williams házaspár (Ken és Roberta a Sierra alapítójaként és számos kiváló kalandjáték alkotójaként ismert.) támogatását.
2008-ban azonban a VU Games csoport felvásárlása révén egyebek mellett a King's Quest játékok jogai is az Activision tulajdonába kerültek. A cégóriás illetékesei pedig most látták elérkezettnek az időt, hogy lehűtsék a rajongók lelkesedését, leállítsák a játék fejlesztését, és bezárassák az össze hozzá kapcsolódó honlapot, illetve fórumot.
Hogy miért tettek így? Nyilván azért, mert jogukban állt megtenni, s talán attól tartottak, hogy néhány ezer dollárral kevesebb folyik be a GOG.com-on keresztül értékesített régebbi King's Quest epizódokból. Az viszont biztos, hogy nem azért foszlatták szerte pár ember álmát, mert épp egy hivatalos folytatáson dolgoznának. Hiszen tudjuk, olyan játék nem kell a kiadónak, amelyik nem termel minimum százmillió dollárt.
Külön kellemetlen, hogy a srácok épp a jogi lépésekkel való riogatás előtt fejezték be az epizodikus formában terjeszteni szándékozott The Silver Lining első felvonását.