Akik figyelmesen olvassák a GSO-t, már találkozhattak egy-két érdekességgel az idei Awesome Games Done Quick eseményeiből. Az egyik versenyző a barátnője kezét kérte meg, de akadt olyan is, aki bekötött szemmel tolt végig egy játékot. Az elmúlt néhány nap alatt több mint 1,5 millió dollárt sikerült gyűjteniük a résztvevőknek, akik nem kevés munkaórát fektettek abba, hogy ilyen pengén menjen nekik egy-egy játék.
Super Mario Bros 2
A Mario franchise természetesen most sem maradhatott ki, az egyik versenyző a közel 30 éves Super Mario Bros 2 japán változatát pörgette ki elképesztő sebességgel úgy, hogy a pulzusa közben nem ment 40 fölé. A végigjátszást Luigivel tolta, vele ugyanis jobban lehet ugrálni. Rengeteg trükköt elleshetünk a végigjátszásból, de továbbra sem tudom eldönteni, hogy a második J06 poénjai, vagy az első sorban ülő fiatalember bajsza viccesebb-e.
Kaizo Mario World
A Mario játékok különböző átiratai manapság is népszerűek, elég csak a Syobon Actionre gondolni (amit a legtöbben Cat Mario néven emlegetnek, és ez nekem nagyon fáj). Az egyik első ilyen volt a Kaizo Mario World, ahol hajszálpontos ugrásokra és a másodperc tört része alatt meghozott döntésekre van szükség. A speedrun elég könnyűnek tűnik, de nyilvánvaló, hogy ha a karakter csupán néhány milliméterrel letérne az útról, akkor beleakadna valamibe. Az egyik kedvenc részem a delfines, amit ha elrontasz, a későbbiekben random módon ugrálnak a delfinek, így hiába gyakoroltad be, teljesen mást kell csinálni.
Tetris: The Grand Master
Bár elsőre azt hihetnénk, hogy nincs is annál unalmasabb, mint nézni ahogy mások Tetris-eznek, amit ezek a srácok csinálnak, az kész csoda. Az egyes elemek gyakorlatilag abban a pillanatban a helyükre kerülnek, hogy megjelennek a képernyőn. A másfél órás program alatt több különböző játékmódot is bemutatnak, többek közt egy olyat is, amikor mindketten ugyanazt a pályát építik. Rajongóknak mindenképp érdemes belehallgatni, mert rengeteget tanulhatunk a játékról és az egyes stratégiákról, illetve pazar nézni, ahogy a srácok verekedős játékoknál is használt arcade stickekkel nyomják.
Zelda II
Van abban valami bámulatos, amikor egy hibátlanul működő játékot egy glitch segítségével valami teljesen mássá formálnak. A srácok közel 4 percig próbálkoztak a kezdésnél, mire sikerült eltalálni a képkockát, ami lehetővé teszi a helyszínek közti ugrálást. A bug következtében a pályák nem rajzolódnak ki teljesen, így több helyet is emlékezetből ugrálnak végig. Természetesen hivatalos speedrun rekordjuk is van, de így mókásabb.
I Wanna be the Boshi
Végül de nem utolsó sorban egy elképesztően nehéz platformer, amely más videojátékokból merít ötletet, hogy így tegye elviselhetővé a hihetetlenül idegtépő játékmenetet. Itt nem lehet előre felkészülni, mindent ki kell tapasztalni, be kell gyakorolni, meg kell jegyezni. Természetesen pixelre pontosan kell érkezni az ugrásoknál, különben kezdhetjük elölről a pályát.