Mostanában nem egy olyan játékot láttunk, ahol a PC-s verzió a jelenlegi generációs kiadás után jelenik csak meg és ez az Assassin's Creed IV: Black Flagnél is így történt.
A játékipar folyamatosan változik, a mobilos játék egyre nagyobb teret hódít magának, jönnek az új konzolok és a Valve is mozgolódik. Hirtelen annyi platform lesz, hogy az ember nem tudja majd, hogy mihez nyúljon, de a PC-s társadalom erős és mély gyökerekkel rendelkezik és nem is megy sehová. Mégis, mostanában a fejlesztésnél néha háttérbe szorul, a PC-s verzió gyakran késik a többi platformhoz képest, de most az Assassin's Creed IV: Black Flagnél legalább kaptunk egy magyarázatot rá.
Az AC IV vezető dizájnere, Jean-Sebastien Decant elmondta, hogy a csapat általában a mesterverzió fejlesztésével tölti a legtöbb időt és csak azután megy át a többi platformra. "Minden azon múlik, hogy melyik a fő verzió. Ha például az Xbox 360 verzió a mesterverzió, akkor egy kicsivel több időre van szükségünk, hogy adaptáljuk azt PC-re. De először ugye be kell fejeznünk" - mondta Decant.
"Be kell fejezned az egyiket és meg kell győződnöd róla, hogy tökéletes, mielőtt nekiállhatnál a többinek" - magyarázta a vezető a csúszást. A Grand Theft Auto V fejlesztésénél is valami hasonló lehet a háttérben, kíváncsiak vagyunk, hogy a Rockstar ad-e majd bármilyen magyarázatot, vagy csak odavet egy bejelentést.
Az Assassin's Creed IV: Black Flag megjelenése november elsején várható a jelenlegi generációs konzolokra, PC-re, Wii U-ra és next-genre pedig majd csak november 22-én érkezik.