Az EA Montreal tavalyi Army of Two játéka, bár a kritikusokat nem gyÅ‘zte meg száz százalékosan, annyira azért sikeres volt, hogy a kiadó elkészÃttesse a folytatást. Ismét az EA Montreal berkeiben készül a játék, és az egyelÅ‘re misztikus " A 40. Nap" alcÃmet viseli. Hogy ez pontosan mit is jelent, valamint a sztori még teljesen titkos, Ãgy csak találgathatunk. Az elsÅ‘ rész összeesküvés elmélete után, most egy új szituációba kerülnek fÅ‘hÅ‘seink. Rios és Salem - immár saját cégük vezetÅ‘iként - egy terroristák által lerombolt Sanghaj utcáin küzdenek a saját életükért, és ha esetleg úgy döntünk, a civil lakosságot is segÃtik.
Akkor háromra, oké?
Az Army of Two legnagyobb vonzereje mindenképpen a nagyszerű co-op kampány volt. Maga a sztori, és a játékmenet nem volt semmi extra, sÅ‘t akár középszerűnek is nevezhetnénk, de hála a jól eltalált co-op résznek, a viszonylag szép grafikának, az Army of Two sikeres lett. A folytatásban a co-op rész még hangsúlyosabb lesz, ezért például az elsÅ‘ részben használt M.I.-t teljesen újraÃrtak. Jól is tették, mert az Army of Two egyik legzavaróbb hibája pont az volt, hogy ha nem egy haverral toltuk, akkor a számÃtógép által irányÃtott társunk hajlamos volt a bénázásra, elakadásra, Ãgy igencsak megnehezÃtette, vagy akár ellehetetlenÃtette a dolgunkat. Az EA Montreal esküszik rá, hogy ilyesmi immár nem fordulhat elÅ‘, és gépi társunk hiba nélkül hajtja végre a legbonyolultabb, két személyt igénylÅ‘ taktikákat is. Ezek a speciális megoldások is megújulnak, az elsÅ‘ részben inkább csak poénból használt közös megmozdulások a folytatásban nélkülözhetetlenek lesznek. Képzeljük el például a következÅ‘ szituációt. Az egyik házban túszokat tart fogva két pimasz fráter. Az ablakok bedeszkázva, Ãgy nem láthatjuk, pontosan hol helyezkednek el. Semmi gáz, elÅ‘kapjuk a mesterlövészpuskát, és pozÃcióba mozgunk, mÃg társunk szépen fellopakodik az emeletre, ahonnan tökéletes rálátása nyÃlik a rosszfiúkra. Miután „megfestette" nekünk a célpontot, mi már simán leszedhetjük a gaz ellent, átlÅ‘ve a deszkán. Ebben az esetben, mindkét szerepet eljátszhatjuk, és gépi társunk - elméletileg - profin fogja értelmezni a szituációt. Természetesen, ha ketten vagyunk, az egész sokkal egyszerűbb, de az EA Montreal is tudja, hogy sokan azért még most is egyedül tolják a játékokat.
Civilek a pályán!
Az Army of Two elsÅ‘ része nagyrészt a pénzrÅ‘l szólt. Pénzért tudtuk a fegyvereinket, és egyéb felszerelésünket fejleszteni. Ez a rész nem nagyon változik a folytatásban sem, de bejön egy feature. Sanghaj káosz dúlta utcáin sokszor kell majd morális döntéseket hoznunk. Az utcákon az ellenséges katonák összeterelik a lakosságot, hogy aztán kivégezzék Å‘ket, vagy valami egyéb disznóságot műveljenek velük. Nekünk kell eldöntenünk, vajon segÃtünk-e ezeken a szerencsétleneken, sorsukra hagyjuk Å‘ket, elkerülve az egész bandát, vagy pedig Ramboként rohamozva ledarálunk mindenkit, aki az utunkba kerül. Arról egyelÅ‘re nem szól a fáma, hogy viselkedésünk befolyásolná a végkifejletet, de nem lennék meglepve, ha Ãgy lenne. Szerintem legalábbis mindenképpen dÃjazni, büntetni kellene a hozzáállásunkat, hiszen amúgy nem sok értelme lenne az egésznek. Az EA Montreal megpróbálja a két fÅ‘szereplÅ‘t is közelebb hozni hozzánk, ezért aztán Rios és Salem, ha éppen nincs ellenség a közelben, felcsapják maszkjaikat, ezáltal is tudatosÃtva, hogy Å‘k nem csak agyatlan gyilkológépek, hanem emberi lények.
Fedezz már, te állat
A harc lesz az a rész, ami a legkevesebbet változik az elsÅ‘ részhez képest. A jól bevált, leginkább MMO játékokban használt aggro rendszer viszonylag jól működött az elsÅ‘ részben, Ãgy azt hagyták is, úgy ahogy volt. A fedezékek használata során egyértelműen a Gears of War volt a példakép. Az Army of Two esetében talán még egyszerűbb a helyzet, hiszen itt még gombot sem kell nyomnunk, hogy embereink fedezékbe vonuljanak, elég megközelÃteni bármit, ami mögé el lehet bújni, s embereink azonnal lekushadnak. A fedezékek mögött aztán csúszhatunk, mászhatunk, a fegyverünk csövét kidugva magunkra vonhatjuk az ellenség tüzét. Egyébként az Army of Two az elsÅ‘ olyan játék, ahol ez a fedezékbÅ‘l való tüzelés valóban arra használható, amire kitalálták. Itt ugyanis nem az a cél, hogy az ellenséget leszedjük, hanem hogy magunkra vonjuk a figyelmet, mÃg társunk hátulról becserkészi az ellenséget. Erre pedig tökéletesen alkalmas, fÅ‘leg ha fegyverünket „aggrora gyúrjúk". A második részben végre már átlÅ‘hetünk egyes tereptárgyakon is, egy kellÅ‘képpen erÅ‘s puskával. A deszkafalak, és vékonyabb falak sem állhatnak ezúttal az utunkba. Ilyenkor persze nem árt, ha társunk bejelölgeti nekünk a célpontokat, de például lehet a torkolattűz alapján is próbálkozni. A pénz most is fontos szerepet játszik majd, és bár most nem utazgatunk egyik helyszÃnrÅ‘l, a másikra, mellékküldetéseket most is kaphatunk, amiket vagy elfogadunk egy kis plusz pénzért, vagy figyelmen kÃvül hagyunk. Utóbbi esetben, természetesen egyre nehezebb dolgunk lesz, mert zsozsó hÃján képtelenek leszünk megvásárolni a legtutibb cuccokat.  Érdemes néhány szót a grafikára is vesztegetni. Az elsÅ‘ rész kapcsán sokan kritizálták, hogy a pályák túl élettelenek, sivárak. Ezúttal ilyen gond nem lesz, Sanghaj utcáin folyamatosan zajlanak az események. Épületek dÅ‘lnek össze, repülÅ‘gépek húznak el felettünk, esetleg le is zuhannak, civilek, terroristák rohangálnak, miazmás. A bemutatott demó alapján ez a rész nagyon jól sikerült, a hangulat nagyon ott van.
EgyelÅ‘re ennyit tudunk az Army of Two: 40th Day cÃmű folytatásról, de hát van még idÅ‘ bÅ‘ven, hiszen a megjelenés az év végére van belÅ‘ve. A fejlesztÅ‘k állÃtása szerint, nagyon odafigyeltek a felhasználók által sérelmezett részekre, és minden téren igyekeznek olyan játékot készÃteni, ami megfelel az Å‘ elvárásaiknak. A co-op rész a látottak alapján nagyon ütÅ‘s lesz, és a fejlesztett mesterséges intelligenciának hála, immár egyedül is jól fogunk szórakozni. A két fÅ‘hÅ‘s is egyre szimpatikusabb, ahogy két összecsapás közt megvitatják a dolgokat, esetleg simán csak viccelÅ‘dnek, heccelik egymást. Amennyiben valamit nagyon el nem szúrnak az EA Montrealos srácok, minden esély megvan rá, hogy egy pöpec kis játékot kapjunk idén karácsonyra.
GameStar