Prága Európa egyik legszebb városa, így mindig szívesen térek ide vissza, amikor valamilyen játékbemutatón itt vehetek részt. Egykori nagy kedvencem, a Vampire The Masquarade: Redemption és középkori Prágában játszódott, és minden alkalommal hatalmas feeling a Judit hidat (melyet később Károly hídnak neveztek át) élőben is viszontlátni. Természetesen az esti városnézés most sem maradhatott el: Gazsó Ágnessel, a Seven-M Kft. Marketing managerével és Darths-szal, a konkurens PC Guru újságírójával együtt barangoltunk az ódon, rendkívül hangulatos városban. Az úti cél persze nem pusztán turistáskodás volt: az Armed Assault 2 című katonai FPS kapcsán látogattunk el Prágába.
Operation Flashpoint Reloaded?
Biztosan jó páran toltátok az Armed Assault első részét, de talán van köztetek olyan is, akinek hozzám hasonlóan kimaradt ez a darab. Bevallom az Armed 1 tavaly nem villanyozott fel annyira, illetve sok más játék akadt, amely elcsábított ettől a katonai FPS-től, azonban a készítők ezt nem is rótták fel nekem annyira, mivel bevallottam, hogy az Operation Flashpoint hatalmas kedvencem volt annak idején. Az Armed Assault 2 igazából ehhez az egykori klasszikushoz lesz visszatérés, ami nem véletlen, ugyanis a Bohemia Interactive készítette anno ezt a játékot is. Ha nagyon vázlatosan, egy mondatban kellene összefoglalnom az Armed Assault 2 lényegét, akkor tulajdonképpen egy alaposan feltuningolt Operation Flashpointról van szó, sokkal szebb és kidolgozottabb grafikával, még több részletességgel, még pontosabb katonai szimulációval és érdekesebb, életszerűbb világgal. Emellett a sztori sokkal nagyobb jelentőséggel bír majd, a karakterek érdekesebbek, kidolgozottabbak lesznek, a küldetések izgalmasabbak.
Elég egyetlen golyó is...
Amit érdemes még egy ilyen rövidebb online cikkben kiemelni, az a realista sebzésmodell, amely sokban hasonlít az Operation Flashpointhoz, tehát elég egyetlen gonosz találat, és súlyosan megsérülsz, vagy meghalsz. A különbség annyi, hogy ezúttal társaid figyelnek rád, tehát nem kell hosszú perceken keresztül kínosan kúsznod másznod, mert meglőtték a lábad, hanem jön a segítség egy elsősegélyt nyújtó katona (általában orvos, ha van a közelben) képében és már harcolhatsz is tovább. Talán nem olyan ultrarealisztikus, mint a Flashpointban, de hát muszáj valamennyit a játszhatóság oltárán is feláldozni.
Igazi ArmAgeddon lesz?
Ezt nehéz így előre megjósolni, de az kétségtelen, hogy a játék már most nagyon ígéretesnek tűnik - különösen a Flashpoint, vagy a részletesebb katonai szimulációk rajongói körében. Ez nem is véletlen: a Bohemia különféle nemzetközi hadseregek (mint például az amerikai!) számára is készít olyan szimulációs szoftvereket, amelyek alaposan felkészítik a katonákat a harcmezőn elforduló különféle harci szituációk mindenféle aspektusára. Ezt egy interjúból tudtam meg, amelyet Ivan Buchtával és Jan Prazakkal készítettem. Ha minden jól alakul, akkor ezt videó formájában is láthatjátok majd, illetve a kávészünetben is elolvashatjátok majd a következő GameStarban. Annyit előre azért elárulok, hogy alaposan kifaggattam az urakat, hogyan is készül egy ilyen katonai szimuláció és miként használják fel kiképzésre. Számunkra pedig nincs más hátra, minthogy tűkön ülve várjuk a játék megjelenését: a készítők 2009 elejét ígérik, de szerintem lesz itt még munka bőven, úgyhogy az ArmA 2 komplexitását is figyelembe véve 2009 második fele a reális megjelenési dátum.