Az Anno 2070 a sorozat első olyan tagja, amelyik nem a régmúltban játszódik, ráadásul még a részeket elválasztó 99-es évszámozással is szakított. Ha ugyanis minden a régiben maradt volna, akkor ezt a játékot most Anno 1404 (2009), Anno 1503 (2003), Anno 1602 (1998), Anno 1701(2006) ...1800, 1899, 1998... Anno 2097 címen ismernénk.
Ha eltekintünk az ilyen apróságoktól, és rááldozunk néhány órát (inkább napot-hetet) a játékra, akkor hamar kiderül, hogy a tavalyi esztendő egyik legjobb stratégiai címéhez van szerencsénk. Persze a karosszék generálisok jobban teszik, ha más elfoglaltság után néznek, hiszen az Anno sorozat sosem arról volt híres, hogy a hadászat dominálna benne, éppen ellenkezőleg.
Nem érdemtelenül kapott rendre 80 és 90 százalék közötti értékeléseket, ráadásul az eladások sem alakulhattak rosszul, hiszen a Ubisoft bejelentette az első hagyományos kiegészítőt Deep Ocean alcímmel.
Az expanziónak köszönhetően a Tech frakció egy újabb civilizációs lépcsőfokot maga mögött hagyva elérheti a Genius szintet, ami a populáción belül új társadalmi osztályt jelent egyedi igényekkel és elvárásokkal. Ezentúl ellenséges felvásárlás révén növelhetjük birodalmunk területét a szomszédok rovására anélkül, hogy katonai megoldáshoz folyamodnánk. Víz alatti geotermikus erőművek építésével orvosolhatjuk gazdaságunk növekvő energiaéhségét, sőt most már optimálisan eloszthatjuk az energiát szigeteink között.
Mindemellett százötvennél is több küldetés során harmincakárhány öcsit szerezhetünk meg, eredményeinket összevethetjük más játékosokéval kihasználva a víz alatti kereskedelmi útvonalakban rejlő lehetőséget, miközben bőszen imádkozunk, hogy elkerüljön bennünket az újonnan megjelent szökőár.