A jó quake-erből jó lövész lesz, gondolta egy napon valaki (Casey Wardynski ezredes) az Amerikai Egyesült Államok hadseregénél. Ötletét belesúgta a megfelelő fülekbe, akik hamarosan több millió dollárt pakoltak hátszélként egy olyan játék mögé, ami egyrészt szórakoztat, másrészt ingyenes, de végül és nem utolsósorban megismerteti és megkedvelteti a katonaéletet az új generációval.
2002 óta - nem kis részben ingyenességének köszönhetően - az egyik legnépszerűbb online játékká nőtte ki magát a sorozat. Külön konzolokra tervezett, kereskedelmi forgalomba hozott játékok is születtek az ötlet nyomán.
A hadsereg január 20-án jelentette be (részletek itt), hogy a harmadik generációs Unreal motor alapjaira építkezve készítik az AA3-at. Minden megtartottak, ami az előző részekben bevált, a hibákat és kifogásolt elemeket pedig játékostábor visszajelzései alapján gyomlálják ki.
Rendszerkövetelmény:
Windows XP (SP2), vagy Vista
3GHz processzor (többmagos ajánlott)
2 GB memória
256 MB grafikuskártya Shader Model 3.0 támogatással (ajánlott 512 MB)