Az innováció teljes hiánya, a kisebb csapatok esélytelensége, az egyre kevésbé kreatív játékok térhódítása mind mind a jelenlegi terjesztési modellnek köszönhető - állítja American McGee. Ez a modell - amely McGee szerint megérett a kipusztulásra - csak a nagy kiadóknak és a konzolgyártóknak kedvez. A rendszer azon alapul, hogy a jobb játékok kikerülhetnek a nagy kereskedések polcaira, ott is a jobb helyekre, azaz szemmagasságba. Ezért aztán jelenleg egy játék sikerének garanciája a több millió dolláros marketinghadjárat, enélkül borítékolható a bukás.
A költségek növekedése vezetett ahhoz, hogy mostanra egy-két kiadó küzd az üzletek polchelyeiért, és a hatalmasra hízott fejlesztőcsapatok létrejöveteléhez. Ennek a rendszernek el kell tűnnie, hogy visszatérhessenek a friss ötletekkel operáló kis csapatok, és végre megújhodjon a szellemi posványban dagonyázó játékipar - McGee szerint legalábbis. Persze megoldás is van. A digitális terjesztés egyre nagyobb teret hódít, McGee szerint pedig ebben van a jövő. A mobil eszközök mellett ugyanis az asztali konzolok hamarosan ósdinak tűnnek majd, a PC pedig sosem hal meg, hiszen sokakat zavar, hogy a konzolokat sokkal szigorúbban kontrollálják a gyártók, mint PC-t. Érdekes, érdekes. Majd meglátjuk hogyan szerepel McGee új játéka, az Akaneiro, ami természetesen független fejlesztés, és free-to-play...