Tavaly még nagyon magabiztosan jelentette be az AMD, hogy a Mantle API-ja felülmúlja és előbb-utóbb leváltja majd a továbbra is hatalmas népszerűségnek örvendő DirectX API-t, ráadásul több játékfejlesztő is bevállalta, hogy támogassa az új technológiát. Ennek ellenére a cég legutóbbi bejelentése alapján úgy néz ki, hogy mégsem lett akkora az áttörés, mint azt eredetileg elképzelték.
Raja Koduri, az AMD egyik alelnöke egy blogbejegyzésben tette közzé a hírt, miszerint a Mantle 1.0 már nem lesz publikusan hozzáférhető a fejlesztők számára, az érdeklődőknek pedig azt ajánlják, hogy inkább forduljanak a DirectX 12 vagy a GLnext felé. Persze ez önmagában még nem jelenti azt, hogy megszűnik teljesen a technológia, de az AMD már biztos nem fogja a fenti két megoldás riválisaként reklámozni.
Egyelőre azonban nem teljesen világos, hogy akkor pontosan milyen szerepet szánnak a Mantle-nek a jövőben: "A Mantle továbbra is egy fontos grafikai innovációs platform lesz a számunkra és azon partnereink számára is, akiknek egyedi szükségleteik vannak."
Koduri szerint szerdán a Game Developer's Conference keretében fognak többet elárulni arról, hogy merre is tart a Mantle. Ti mit gondoltok? Felveheti a Mantle a versenyt a konkurenciával?