A csapból is a legújabb Alien játék folyik, mi pedig predátor módjára csapunk le minden újdonságra. Paca még azt is megfogadta, hogy nem tanul amíg ki nem jön az első gameplay trailer, bár ez nem bizonyult túl jó döntésnek a vizsgaidőszak közepén.
Al Hope, a játék kreatív igazgatója felkapott ember manapság. Egyik interjúról a másikra rohan, közben pedig egy-két kérdést is sikerül megválaszolnia. Legutóbb épp a stílusjegyekről és a játék hátteréről faggatták, az igazgató pedig készségesen válaszolt. Szerinte a legnagyobb probléma a franchise eddig megjelent részeivel, hogy az alapkoncepciót a James Cameron rendezte Aliens fimből merítették. A Creative Assembly most visszanyúlt a gyökerekhez, és Ridley Scott '79-es alkotását vette alapul.
"A korábbi játékok mind Cameron filmjére építettek, az pedig kicsit olyan volt, mint egy űrben játszódó vietnámi háború. Mi nagy rajongó vagyunk az első résznek, most pedig a Segának köszönhetően a lehetőség is adott, hogy alkossunk valami újat" - mondta Hope. "Hat hét alatt összedobtunk egy tech demót, amely kifejezetten nagy sikert aratott. Olyan játékot akartunk csinálni, amilyennel mi is szívesen játszanánk, mert eddig ilyen nem igazán született."
"A xenomorph az érzékeit használja ahhoz, hogy felfedezze a játékost, majd ez alapján cselekszik. A legrémisztőbb dolog számunkra egy-egy új szint elkészítése. Mert amikor belehelyezzük az Alient, fogalmunk sincs mit fog csinálni. Az eredeti Alien hangulatot akartuk visszaadni, ahol egy hatalmas lénnyel kell szembenézned, de sem elfutni, se megölni nincs esélyed." - tette hozzá.
"A horrornak nem kell mindenféle szabályoknak megfelelnie, minden esetben ugyanazokkal a jegyekkel rendelkeznie. Amikor az első éjszakádat töltöd a Minecraftban, baromi sötét van, te pedig egy összetákolt viskóban próbálod kihúzni reggelig, miközben valaki dörömböl az ajtón - na az elég ijesztő . A Minecraft valószínűleg korunk egyik legsikeresebb túlélő-horror játéka"