Hirdetés

Alice: Madness Returns - Körvonalazódó részletek

|

Közeleg American McGee dicső (?) visszatértének napja...

Hirdetés

Miközben a közelmúlt nagyágyúinak folytatásai (Bioshock Infinite, Batman: Arkham City, CoD: Black Ops stb.) után epekedik a játékosok többsége, a kisebb felhajtás közepette zajló, de nem kevésbé ígéretes fejlesztések is csendben révbe érnek. A közel 10 évvel ezelőtti, elképesztően zseniális Alice játék folytatása például igen figyelemreméltónak ígérkezik.

Az EA még júliusban jelentette be hivatalosan , hogy
szerződött McGee sanghaji cégével, a Spicy Horse-szal
a folytatás
elkészítésére. Akkor látott napvilágot az első, "rövid, de velős"
kedvcsináló videó is játékról. A nem rég lezajlott Tokyo Game Show keretein belül pedig prezentáltak egy újabb, nem kevésbé nyomasztó hangulatú teasert, illetve néhány új
screenshotot és koncepció rajzot
. Ráadásul a TGS-ról egy - bár rövidecske és nem túl jó minőségű kézi-kamerás - felvétel is
kikerült az Alice: Madness Returns pre-alpha verziójának PS3 demójából.

Ami igazán fontos, hogy American McGee sem a Comic Con-on, sem pedig a Tokyo Game Shown nem fukarkodott a nyilatkozatokkal, melyekből az alábbi (részben már ismert, részben az újdonság erejével ható) konkrétumok hámozhatóak ki az Alice folytatása kapcsán:

- A játék PC-re és a két nagy konzolra (PS3, X360) érkezik majd valamikor 2011-ben. Az Alice 2000-ben egyébként csak PC-re jelent meg.
- Jelenleg a pre-alpha build-nél tart a fejlesztés.
- Az eredeti Alice alapkoncepcióján a fejlesztők az "ami jól működik, abba ne piszkálj bele" elvet követve alig változtattak, csupán a jelen kor kissé megváltozott igényeihez igazították az összetevőket. Szóval marad az erőteljes, darkos, felnőttes és lineáris történetvezetés, TPS-nézet, sok puzzle és platform elem, kaszabolás és felfedezés egyvelege, fekete humor, világbajnok, sötét hangulat és sokkolóan stílusos atmoszféra.
- A Madness Returns önálló alkotásként is megállja majd a helyét, de aki játszott az eredeti Alice-szel (és mondjuk hozzám hasonlóan legalább ötször végigtolta), az természetesen tucatnyi visszautalásra és összefüggésre lelhet majd a történet és a karakterek kapcsán.
- Alice kislányból a húszas éveiben járó, fiatal nővé érett az előző rész óta, de a tűzvész emlékeivel és szüleinek halálával továbbra sem tud lelkileg megbirkózni.
- Sok karakter vissza fog térni a folytatásban, egyesek a már megismert formájukban, mások pedig korábbi énjük szürrealisztikus változataként.
- A Lewis Caroll ide vágó regényeiből - Alíz Csodaországban és Alíz Tükörországban - ismerős figurák (Fakutya, Fehér Nyúl, Őrült Kalapos, Szívkirálynő, Jabberwock, vízipipázó hernyó, sakkfigurák) mellett a fejlesztők saját inspirációik alapján teremtett torz agyszüleményeiket is felhasználják a kaotikussá vált Csodaország benépesítéséhez, de arra mindig kínosan ügyelnek, hogy ezek "autentikusan" passzoljanak az eredeti
mű szellemiséghez.
- Sok szinkronhang is visszatér, Alice kislányos orgánuma és a Fakutya utánozhatatlanul unott és érzelemmentes hanghordozása már biztosan.
- A 2000-es Alice sötét atmoszférája és a benne fellelhető erőszak miatt annak idején az EA által valaha kiadott első M (mature, vagyis felnőtt) besorolású játék volt. A folytatás már T (teen) kategóriát fog kapni, de ez nem a tartalom megváltozásának vagy a kevesebb vérnek tudható be, egész egyszerűen 10 év alatt sokat változott a besorolási rendszer szigora és szempont-rendszere.
- Egyébként McGee saját bevallása szerint sosem kötött kompromisszumokat a játékaiban egy alacsonyabb korhatár-besorolás elérése érdekében. Az erőszak az Alice: Madness Returns-ben is csak eszköz lesz, és nem cél. Ráadásul horror játékról lévén szó, a mentális-pszichológiai terrorra kívánják a hangsúlyt fektetni, bár kétségtelenül mindez gyakran fizikai
síkon is testet ölt majd.
- Óriási változás, hogy az eredeti játékkal szemben most nem csak a szürreális, groteszk és csak Alice elméjében létező pályákon kalandozhatunk, hanem időről-időre kiléphetünk a valóságba és az 1875-ös, viktoriánus kori London utcáit is róhatjuk majd. Egyébként az első részből ismerős Vale of Tears (Könnyek Völgye) lesz a kezdő helyszínünk.
- A játékban minden egyes szintnek saját, a többitől markánsan elkülönülő művészeti stílusa lesz. Ugyanazokkal az ellenfelekkel és NPC-kel két pályán sosem fogunk összefutni. - A fegyverválaszték terén régi kedvenceinkkel (véres konyhakés, robbanó dobókocka, jack-in-the-box) is irthatjuk az ellent, de további, nem kevésbé elborult darabokra is szert tehetünk majd. Ilyen lesz a teáskannát formázó ágyú, vagy az első rész mocsári boszorkányától zsákmányolt hatalmas borsszóró.

Egyelőre ennyi. Reménykedjünk, hogy sok korábbi baklövéséből (Bad Day LA, Grimm) okulva McGee nem szúrja el az utolsó sanszát arra, hogy "tisztára mossa" a kreatív renoméján esett szégyenfoltokat! Szerintem sokunkban egy világ omlana össze, ha a 2000-es Alice méltatlan folytatást kapna...

 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)