Amit elöljáróban érdemes tudni, hogy a tavalyi nagyágyúk nem szerepelnek a felsorolásban, de ez a lista is bőven jó arra, hogy megtudjuk, megközelítőleg milyen összegekkel kalkulál egy-egy fejlesztőstúdió, illetve a kiadójuk.
10. Kill Zone 2: Négy éves fejlesztés után látta meg a napvilágot ez a PS3 játék, melynek költségeit 20 és 45 millió dollár közé helyezik az okosok.
9. Final Fantasy XII: 48 millió dolláros költsége mellett azt suttogják, hogy ebben nincs benne a reklám és a kiadási költség, ami megközelítőleg 50 százalékkal emeli az összeget.
8. LA Noire: a valóban nagyszerű játék fejlesztésére 50 millió dollárt költöttek, amiből egy igen hangulatos és élvezetés termék jött létre.
7. APB: valamivel 50 millió dollár feletti költségvetésével a hetedik helyre fér be a nyitott világú MMO, melyet 5 év alatt kalapáltak készre.
6. Halo 3, ami szitén 50 milliós fejlesztési költséggel rendelkezik, de a Microsoft 200 millió dollárt tolt bele a reklámba, ami pillanatnyilag bármelyikünket kihúzna a trutyiból.
5. Metal Gear Solid 4, amihez négy év, és 60 millió dollár kellett.
4. Too Human, melynek elkészültéhez egy évtizedre volt szükség, hogy a közönség a kezébe vehesse az északi mitológia science-fictionnel keveredő külső nézetes akció-RPG-jét, amelyben magát a legendás Baldurt irányíthatjuk. Ez a kalandozás az MGS4-hez hasonlóan, szintén 60 millió dollárba került.
3. Shenmue 2, amihez 70 millió dollár kellett, de mégsem bűvölt el mindenkit.
2. Gran Turismo 5, a rengeteg autójával és szórakoztató mivoltával 80 millió dollárból állt meg.
1. Grand Theft Auto IV, a játék, amihez 3,5 év, 100 millió dodó, és 1000 melós kellett. Szerintünk megérte.
Ez volt hát a lista, de ahogyan az elején is említettük, ebben nincsenek benne a Battlefield 3, Skyrim, CoD: MW3 játékok, melyek minden bizonnyal egy kicsit átrendeznék a képet.