Félve írom a következő sorokat, hiszen egy ilyen téma esetén elkerülhetetlen, hogy a komment szekcióban fülig érő mosollyal hallassa a hangját a PC-s master race, majd feltűnjön néhány konzolos, és percek alatt hihetetlen flame war generálódjon. Ettől függetlenül sajnos nem mehetünk el amellett a tény mellett, hogy hiába a warez és a rengeteg free-to-play játék, a PC-s játékvilág immár nagyobb bevételt termel, mint az egész konzolos összesen.
"A PC-s és konzolos játékosok halmazának van egy elég jelentős metszete, a legtöbb konzolos bizony PC-n is játszik. A legnagyobb változás az elmúlt évekhez képest, hogy a konzolok számítanak luxusnak, míg a PC szinte alapkövetelmény a mai világban. Néhány évvel ezelőtt még ennek a fordítottja volt igaz, de azóta sokat változott a trend" - mondta el David Cole, az elemzést végző DFC Intelligence vezetője.
A legerősebb felvevőpiac egyértelműen a MOBA játékok és a free-to-play címek terén alakult ki. A League of Legends és a Dota 2 magasan veri a többi hasonló játékot, de ahogy nemrég olvashattuk, a World of Tanks is elég szépen hoz a konyhára. Ezek a játékok már jó ideje uralják a toplistákat, de az idei év néhány új játéka, mint a DayZ, a Rust, vagy épp a Hearthstone is elég erősen kezdett, pillanatok alatt a legjobbak közt találták magukat.
A DFC előrejelzései szerint a cross-platform címek - mint a Hearthstone is - elmossák majd a jelenlegi éles határvonalat a PC-s és mobilos játékok között, és ha megérkeznek az újgeneráció húzócímei, akkor a PS4 és Xbox One hátán új erőre kaphat a konzolos piac is.
Frissítés: Paydogs közben felhívta a figyelmünket, hogy ezt az Nvidia már korábban megjósolta.
Ti PC-n vagy konzolon költötök többet?