Felesleges tovább kergetni a délibábokat, a videójáték ipar legalább annyira megszenvedi a pénzügyi válságot, mint a szórakoztatóipar bármely más szekciója. Vélt, vagy valós problémákra hivatkozva még a legnagyobbak (pl. Sony, Microsoft) számos munkatárstól válnak meg költségkímélés címén.
A friss áldozatok között szerepel a Microsoft Game Studios berkein belül működő ACES Studio, amely legutóbb a Microsoft Flight Simulator X-et, és annak kiegészítőjét, az Acceleration-t készítette el. Idén jelent volna meg következő projektjük, a Microsoft Train Simulator 2, de a stúdió gyakorlatilag teljes felszámolásával (csupán hat fő maradt alkalmazásban, hogy eleget tegyenek szerződésbe foglalt kötelezettségeiknek) e cím törlésre került.
A redmondi óriás megerősítette a Gamasutra korábbi értesüléseit, ugyanakkor Kelda Rericha az Edelman-tól (a Microsoft PR cége) úgy nyilatkozott, hogy a Flight Simulator franchise 27 éven keresztül bizonyult sikeresnek PC-n, s a jövőben számíthatunk arra, hogy erőfeszítéseiknek hála nagyszerű LIVE élményekben lesz részünk Windows platformon, egyebek mellett repülős játékok formájában, ám most semmilyen konkrét bejelentéssel nem kívánnak élni.
Az Ensemble Studios után a második, PC-re szakosodott, s meglehetősen sikeres fejlesztőcsapattól vehetünk érzékeny búcsút a Microsoft döntését követően.