A Schell Games tulajdonosa, Jesse Schell a GI.biznek adott interjújában egy nagyon érdekes kérdéskört feszeget. Szerinte a Microsoft az Xbox One-nal a konzolok Steamjét szerette volna megcsinálni, de az emberek nem reagálnak jól a változásra, ezért bukott be a dolog.
"A vásárlóid azt akarják, hogy ugyanolyan maradj, még ha ez hosszútávon tönkrei is tesz." - mondta Schell arra utalva, hogy egy nagy cég számára borzasztóan nehéz bármilyen új dologba kezdeni, mert a vásárlók nem szeretik, ha a megszokott dolgokon változtatnak. Szerinte a Steamnek azért sikerült ez, mert a Valve nem csinált előtte semmi hasonlót, amiről váltania kellett volna, ezzel felbolygatva a kedélyeket.
Schell szerint a változásokat erőltető cégek gyakran már a kezdésnél kudarcra vannak ítélve, mert a vásárlók nem akarnak változást és ez magának az innovációnak a halála. "A probléma az, hogy a kemény mag mindig ugyanazt akarja: 'ugyanazt kérjük, amit eddig adtatok, csak legyen teljesen más'" - mondta Schell, majd hozzátette, hogy szerinte ez a váltás már csak idő kérdése, csak azt nem tudni, hogy kinek lesz elég mersze hozzá. Lehet, hogy az Apple, lehet, hogy egy teljesen új cég, de az is lehet, hogy jön valaki, aki kitalál valami jobbat.
Ti mit gondoltok? Tényleg lehet, hogy az Xbox One Steam-es megoldása csak azért nem tetszett az embereknek, mert félnek a változásoktól? Miért működhet valami a Valve-nak PC-n, de a Microsoftnak konzolon nem?