A magyar felnőttek szokásai, életmódja jelentősen eltér nyugat-európai, vagy éppen észak-amerikai társaikétól. A hazai fiatalok azonban az IT területén semmivel sincsenek elmaradva a többiektől. A Fanta Trendriport jelentése szemügyre veszi a tinédzserek viszonyát a digitális kultúrához.
A felmérés szerint a magyar tinik 94 százaléka használja az internetet. Számukra teljesen természetesek az új lehetőségek, a virtuális kapcsolatok, a játékos önkifejezés. A spontán kreativitás a nyelvi kultúrát is átalakítja, a mindennapi szóhasználatba egyre inkább beépül az internetes szleng. Miközben a szülők legnagyobb része haszontalannak tartja a gép előtt töltött időt, a jelentés szerint a fiatalok 96 százaléka használja iskolai feladatokkal kapcsolatos információszerzésre is a világhálót. A megkérdezettek több mint fele ráadásul könnyebben talál barátokat és nyílik meg az interneten - jellemző, hogy a tinédzserek 70 százaléka a gép bekapcsolása után rögtön bejelentkezik valamelyik azonnali üzenetküldő programba.
Az évek óta ismert nemzetközi tendencia, miszerint a fiatalok a tévé elől egyre inkább az internet elé kerülnek, most érte el igazán Magyarországot. A reklámoktól és kereskedelmi hatásoktól nagyrészt mentes Youtube az egyik legnépszerűbb itthon, a magyar internetezők közel havi 2,7 millió órát töltenek el itt. A Fanta Trendriport jelentése szerint a tizenévesek egyre kevésbé preferálják a passzív tartalomfogyasztást, sokkal szívesebben alkotnak inkább maguk valamit. A 14-19 évesek 17 százaléka ír blogot, saját gondolatait és véleményeit felhasználva. A fiatalok ezekkel a tartalmakkal tulajdonképpen saját kis világukat teremtik meg, amibe az idősebb generáció sokszor alig-alig lát csak bele.